Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Sinisalo - 12 juli 2013 20:44

Inatt sov Noel hos mig hela natten. Det va så himla mysigt. Tror att både han och jag saknar det!

Han slockna direkt och sov jättebra. Han vaknade typ 3ggr grät och somna om inom loppet av 1-1,5h. Men när han fick sova hos mig sov han gott. I början kände jag en hand då och då som kände efter mig. Lillskrutt då! Sov fram till efter 7 utan att vakna, så han är väldigt närhetssökane. Och då får han väl vara det då och hos oss!

Idag tänkte vi shoppa. Men vädret va ju så bra imorse. Så vi ändrade oss! "Vi tar stranden istället" Då Noels och min pooldate blivit avbokad. Sen mulnade det på, så vi tänkte "men vi åker och shoppar endå?" Och sen skulle Noel sova. Och sen va det lunch...ja tiden tickade på. Vi gick till affären istället, och det blev molnfritt och apvarmt utomhus! Så vi packade och åkte till Klövsta och badade istället.

Där badade redan kusinerna William, Alexander och Emilia.

Idag gick Noel ut i sjön så han hade vatten vid midjan. Han va mkt gladare och jag tror inte han tyckte vattnet va lika kallt.
Här är han på väg upp igen

Sen är det ju roligt att plaska i backar och hinkar. Även att leka med alla leksaker

Vi valde att laga middag där (hade med oss mat) Och bara ta det lugnt!
Boel åt pannkaka, ärtor och broccoli. Vi andra åt grillade biffar och sallad. Han ska ju gärna moffla in en eller två nävar med mat i munnen jämt haha

Men pannkaka är gott. Ja broccoli också men ärtorna va sådär....

Sen lekte Noel på "altan". Med leksaker (bilar!) :) som farmor och Amanda letat fram. Jätteskoj!
Kusinerna Emilia och Amanda va med på ett hörn en stund också. Brandbilen va speciellt intressant då det fanns 3knappar att trycka på och så lät den

Men vattenslangen va nästan roligare haha

Sen va det tillbaka att leka med bilarna. Denna va speciellt rolig då den hade dörrar, bagagelucka och en huv man kunde öppna och stänga. Total lycka

Och denna va ju skoj för att den kunde fjärrstyras. Fast Noel ville köra runt med den endå!

Efter 1h och 15 min somnade lillprutt hemma...Jösses vilken tid han tar på sig nu!

Nu tar vi fredagkväll
Trevlig helg everyhopa

Ovido - Quiz & Flashcards