Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Sinisalo - 31 juli 2013 21:38

Idag for vi till Sparreholm på Nostalgimuseet. Har åkt förbi så många ggr och tänkte att man skulle stanna, men aldrig gjort det.

Men när jag såg alla gamla barnvagnar som va uppraddade utanför för ca 2v sedan så tänkte jag att NÄÄÄ nu vill jag titta.


När vi kom fram va det matdags. Och efter maten va Noel full av energi, och lille Jozi va med.


 


Bakom står det 2 motorer (ingen aning va det är för något, men säkert nåt skoj haha!)


En retro bensinmack

   


Tivolibilen va vääääldigt intressant

   


Liten villa villekulla

 


Himla skoj att sitta där och dingla med benen

 


Sen såg jag det jag ville se *ler*


En Emmaljunga tvillingvagn från 1936

   


En liten jämförelse med Bugaboo Buffalo och en Engelsk sittvagnmärket Naether från 1938 

 


Det fanns några vagnar där

   


Tjoho vad skoj det va

 


Väl där inne fick man hålla Noels fingrar i styr...det va grejor öööööverallt


Det va mkt att peka på

   


Många "brumm brumm..."

 


En "fin" vagn med sidentak

 


Barnvagn med tränäv (renoverad 2011) men från 1880


Sen fanns det ju givetvis dockvagnar

       


SÅÅÅ coolt!



Sen va det spring i benen på killen

 



Efteråt åkte vi till mamma. Och väl där åkte vi till en sjö och tittade på när Sassa badade. Sassa skulle vara där över natten (syrrans dotter)


Jag tyckte det blev lite kallt, så Noel fick byxor på sig av pappsen. Inte lätt att byta på denna springade lille sak nu.

 


Sen va det spring

 


Men mys och pussar med mormor hanns med

 



Jättemysigt!


Vi va kvar tills Noel skulle sova. Sen va han bra trött lillknasen!


Vilken härlig dag 




Ovido - Quiz & Flashcards