Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Sinisalo - 14 juli 2013 18:54

När vi gjort oss klara för att åka, och efter tandborstning...tog Noel och jag en liten liptävling. Han härmas så dant nu!  

Så länge det är på denna nivån är det ju ok med en härmapa haha



Sen for vi iväg, Maxi, Coop, Kappahl, käka på Donken, bla.

Här är vi på K-rauta och köper en födelsedagspresent åt Noel   

 


Vi va även en sväng på Djurmagasinet. Köpte hundfoder åt Jozi! Jag äääälskar Eukanubas rabatter med gratis fodersäck. Idag fick vi gå ut med en säck gratis! De kostar endå runt 500kr YEY! Fast nu har de ändrat systemet igen, och är en procent de drar av var gång man handlar en säck foder istället.

Under tiden roade sig Noel med min plånbok. Men han har lärt sig att dra ut kontokorten...så nu får han inte leka med plånboken längre. Får köpa en egen åt honom tror jag

 


Där mellan va det ju matpaus, eller som denna gång mellispaus.

 


Och när vi va på Willys sov han gott

 


Väl utanför fick han "springa av sig" lite. Lipa är en av favoritsakerna just nu. Och göra pruttljud!

 


Uppmärksamma saker med ett 2ehhh" uhhh" ljud

 


Och peka


Dessutom har han börjat upprepa ordet "titta" nu. Jätteskoj  



Snacka om packåsna till bil. I A6an får det verkligen plats mkt. Det man inte ser är bla en sandlåda vi packat in. Plus en vagn haha

 


Vi fick en hel del handlat. Presenter till de två kalasen vi ska på i helgen, även proviant inför Noels kalas (duk, tallrikar, bestick, tårtljus etc), och massor med annat. Vilken effektiv handlingsdag!



Idag somnade Noel utan krusiduller. På 5min ca (om ens det!).

Han sov även jättegott inatt. YEY! Skönt att det verkar funka det vi gör   





Ovido - Quiz & Flashcards