Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Sinisalo - 4 november 2012 19:21

Noel sov till 6.30-7 imorse* gör vågen* Fick dock stoppa i nappen 2-3 ggr under natten, för han började böka. Men han somnade tydligen om (och jag med!) :)

Sen svar det matning. Tyvärr kräktes han imorse, vid amning nr 2. Tror han får för mkt, och för snabbt i sig. Speciellt när tuttarna är sprängfyllda som imorse...Det var 2a ggn på morgonen han gör en kaskadspya. Han är ingen kräkunge annars. Möjligtvis nån dregelspya om man bollat lite för mkt med honom efter matning.

Iaf, fm var lugn. Vi låg och drog oss länge i sängen alla 3. Klockan va väl närmare 9.30-10 innan vi fick frukost i oss.

Runt lunch va både jag och Noel jättetrötta. Så Hasse åkte ut på Klövsta för att meka bil. Medan jag, Noel, och Jozi stannade hemma för att sova. Ohh, så mys det var. Och vilken skön sömn!

När vi vakna ringde jag Hasse för att fråga hur det gick. Och han behövde en grej hemifrån.
Så vi tog vårt pick och pack, och åkte dit.
Det var ju jättehärligt väder ute också! Sjön var alldeles stilla.

På stackars Mias och Kajs gårdsplan hade Hasse ställt fram Subban vid Stor Ådin (A6), och när jag kom tvättade Hasse Lill Ådin (A3) åt mig :)
Kaj hade precis tvättat av båten, så både den och 4hjulingen stod framme. Mitt i allt låg Noel i Emmaljungan och skrattade, haha!

Mia och Jozi tog en kissväng. Och sen blev Noel hungrig. Så då var det bara att gå in.
Vi blev bjudna på jättegod mat (som vanligt) ;) och fika.

Pappa och Noel mysbusade innan middagen.

Och när vi kom hem, började jag röja i tvättstugan då den såg ut som bombade beirut....

När jag plockade in kläder i garderoben fick Noel ligga bredvid i sängen.
Han passade då på att lyfta upp fötterna som är hans nya "grej" ;)

Nu är det kväller, och snart nattning. Hoppas denna nattning går bättre än tidigare...Det är ett himla bökande vid nattning nämligen :/

Ha en fortsatt trevlig söndag

Ovido - Quiz & Flashcards