Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Sinisalo - 6 november 2012 19:48

Igår testade vi flaskan igen. Denna gång med bara ersättning. Han drog några tag då och då. Men han blev JÄTTEledsen och arg.
Jag låter nog detta flaskmatande vänta ett litet tag. Ska försöka väga honom så får vi se om han går upp som han ska i vikt.

Idag va det Öppen famn och date med bla Sara, Cornelia, Sandra och Vilgot :) Alltid trevligt!

Efter det var Noel trött. Han låg i soffan bredvid mig och gosade med sin snutte och sin mjukis"leksakskille". Han låg där och småjollra lite, och helt plötsligt blev det tyst. Då hade han somnat!
1a ggn utan att behöva sitta i knät, eller blitt vaggad i famnen, eller i babysittern. YEY!

Vi tog en em promenad runt ån (måste ju underhålla Emmaljungan också) ;) där somna han igen. Och SOV ca 20min efter och fast vagnen stannat hemma/inomhus. Annars vaknar han så fort vagnen stannat...
Han vaknade med ett hiskeligt humör. Så han fick lite mat. Men han fortsatte vara arg. Jag provade det mesta, leka, byta blöja etc. Men inget funkade. Då provade jag att lägga honom i famnen och där slockna han med amningshandduken i fejjan :) Trött kille!

Under dagen beslutade jag mig för att gå med i Viktväktarna. De har ett program för ammande. Och jag vill få bort mina sista 10 gravkilon.
Iom amningen ska jag ätande än vad man brukar, inom viktväktarna.
De har sån himla god mat, så jag är bara glad. Då jag och Hasse fått idétorka när det gäller mat nu för tiden. Idag blev det Färsbullar sweet chili till middag. Fick ok i betyg. Kunde smakat mer....Men oj vad mkt mat det var att äta!
Träna får jag vänta med tills bäckenet är ok...Foglossningen känns fortfarande nämligen.

Håller mina tummar för systers hund Tella också!

Nej nu är det snart nattning av lillpöjk :)

Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards