Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Sinisalo - 15 november 2012 17:05

Fick hämta pappa Hasse igår kväll. Stackarn blev utan bil igår efter jobbet. Han hade dessutom jobbat över så det var på kvällen.
Bytte om på lillen, så han fick åka i pyjamas fleecejacka och flera filtar (mössa, vantar och tossor) eftersom det skulle vara sovdags när vi kom hem (för längesen...)
Noel var så himla duktig! Fram och tillbaka till Stockholm :)
Väl hemma hade han totalslocknat. Var bara att klä av och lägga i sängen.

Eftersom vi är strandsatta utan bil här hemma (Subban paja och Hasse måste till jobbet = ta A3an) så fick vi mysa tillsammans här hemma.

Jag har städat och tvättat. Men även hunnit med endel administrativa saker. Ringt ekonomikontoret och FK.

Vi tog även en promenad mitt på dagen för att njuta lite av vårsolen. Passade då på att beställa en bildel på verkstad bakom Statoil, så vi kan få igång subban igen.

Sandra (Vilgots mamma) ringde och va "i stan" ;) Och hon ska prova vår tommee tippee flaska då Vilgot inte vill ta flaskan (MAM) precis som Noel.

För övrigt ammar jag nu båda brösten vid en och samma amning. Ammade bara ett bröst förut. Men eftersom Noel inte gått upp i vikt, och faktiskt verkar hungrigare så provar vi med detta. Han verkar haka på iaf ;)

Vi testade ge ersättning med sked tidigare och det gick jättebra idag med. Så jag testade med flaskan i samband med detta och han blev inte arg eller ledsen iaf! Han fick hålla flaskan och föra den till munnen i hans takt, vilket verka funka. Han sög visserligen inte, men exploderade inte eller blev ledsen. Jag tryckte lite på nappen så det kom ut ersättning och han svalde :)

Nu hör jag att tvätt nr 2 håller på att bli klar. Noel och jag tog en liten tupplur tillsammans på soffan under tiden tvätten gick.
Han sov/snutt/ammar just nu, så jag passa på att skriva blogg.

Noel är så himla go och glad. Vad gjorde jag innan han kom till lixom?
Min lille gosepojke!

Av Sinisalo - 15 november 2012 09:02

Oj så han växer och tiden går så himla fort!

Tvdosan är rolig att "gnaga" på.
Han sitter i en stol (inte långa stunder men endå)
Och igår fick jag tipset att mata honom med sked med tillägg/ersättning så han vänjer sig vid smaken. Gick finemang btw. Han gillar inte flaskan helt enkelt...

Ovido - Quiz & Flashcards