Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Sinisalo - 19 november 2012 19:30

Natten gick bra. En hungrig kille, typ 6st amningar..och på morgonen var det ca 1h mellan amningarna.
Om han inte gått upp i vikt denna vecka, ja då vette 17...

Noel fick träna i babygymmet. Att ligga på mage går bättre och bättre.
Han blir bara starkare och starkare :)

Sen tog jag, Noel och Jozi en solig promenad.
Medan Noel sover i vagnen äter Jozi på pinnar. Själv njöt jag av vädret och den friska luften.

På em va jag på sömnterapi, mkt lärorikt!

Nu är det kvällsförbetedelser för lilleman. Och imorrn är det öppen famn (ferm) hihi med Vilgot, Sara, Cornelia och Sara mfl!

Av Sinisalo - 19 november 2012 19:19

Fläskfilé på potatisbädd
ProPoints® värde: 10
Portioner: 4
Förberedelsetid: 20 min
Tillagningstid: 45 min
Svårighetsgrad: Medel

Fläskfilé och potatis med både tomat och ananas gör denna gratäng festlig och god, till både vardag och fest.

Ingredienser
500 g Fläskfilé
1 tsk Margarin flytande 80%
10 st Potatis
1 dl Ost riven max 17%
1 msk Persilja
25 g Margarin 80%
1 klyfta(or) Vitlök
2 msk Chilisås tomat
8 st Tomat
4 skiva(or) Ananas konserverad i juice

Instruktioner
Bryn filén runt om i 1 tsk margarin, krydda med salt och vitpeppar. Efterstek 15 min under lock, låt sedan vila. Vispa ur pannan med 1 dl vatten. Skala och skär potatisen tunt, varva potatis och ost i en ugnsform. Häll skyn från filén över potatisen. Stek i ugn 225°, ca 30 min. Skär filén i 1/2-1 cm tjocka skivor. Lägg i en rad på potatisen. Blanda margarin, pressad vitlök och chilisås, klicka över filén. Snitta ett kryss i tomaterna, dekorera med dessa längs kanterna. Lägg ananasbitar mellan varje tomat. Gratinera i ugn 250° 10 min. Strö över hackad färsk persilja innan servering. Servera med sallad och kokt broccoli.

Ovido - Quiz & Flashcards