Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Sinisalo - 29 november 2012 18:52

Nu har både Hasse och jag världens finaste mobilskal. Alla våra pojkar samlade! :)

Oj, vad jag saknar vår stora kille...

Av Sinisalo - 29 november 2012 18:11

En lite halvt missnöjd kille under dagen. Väldigt mammig, och vill vara på och gärna sova på mig. Under natten var det 1-2h mellan amningarna. Fick iofs ETT pass på nästan 3h :)

Magen verkar ok trots nån sked morot och någon sked gröt igår.

Noel är jätteintresserad av Jozi, inte så konstigt när han rör sig hela tiden *ler* Men båda pojkarna blir så glada när de får gosa med varandra!

På fm fick Noel smaka lite gröt och katrinplommon. Gjorde den lite lösare än igår. Men det gick så där. Mkt kom ut och lite minspel gjordes hihi. Och sen blev han trött.
Han ville hellre amma, och sen sova en liten stund.

Sen upptäckte jag att det runnit något från hans öra. Inget vanligt öronvax. Utan mer mörkt och mer rinnande. Ringde 1177, och de tyckte han skulle träffa en läkare. VC tog mot oss, och undersökte honom. Inga anmärkningar på öronen. Men i halsen syntes prickar, sk virusprickar. Han ha dessutom lite temp. Det jan va därför han är lite extra mammig och snuttig just nu.

På em fick han äta lite gröt igen då fm inte gick så bra. Denna gång än mer lösare. Och sittandes i babysittern istället för stolen. Och pappa Hasse gav maten.
Det gick jättebra! Han fick i sig hela smakportionen, yey!

Såg att våra julkort/kalender och mobilfotoskal ha kommit. Så Hasse är just nu och hämtar ut de på ICA :) SÅ nyfiken!

Ovido - Quiz & Flashcards