Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Sinisalo - 16 november 2012 18:38

Oxfilé med gnocchi
ProPoints® värde: 13
Portioner: 4
Förberedelsetid: 5 min
Tillagningstid: 40 min
Svårighetsgrad: Medel


Ingredienser
500 g Oxfilé
400 g Pasta färsk okokt
200 g Kantareller
2 dl Bladspenat
250 g Cocktailtomater
2 msk Olivolja
1 msk Balsamvinäger
1 msk Vatten

Instruktioner
Stek oxfilén, krydda med salt och peppar, ugnsbaka den på 150° tills innertemperaturen är 57°, rulla in i aluminiumfolie och låt vila. Koka pastan. Fräs kantareller och lägg i spenat och tomater alldeles på slutet. Tillsätt pastan och lägg upp i djupa tallrikar. Skiva upp oxfilén och lägg överst. Blanda olja, vinäger och vatten, ringla det över, krydda med lite flingsalt och grovmalen svartpeppar. Tips! Istället för pasta så servera med gnocchi

Av Sinisalo - 16 november 2012 18:14

Större delen av dagen har Noel ägnat åt amning och sömn. Sova på mamma då såklart. Vi tog även en tupplur på soffan på ca 20min :)
Det var imorse bara som han sov ca 30min i spjälsängen (vilket är mycket för honom!)

Jag har tvättat och ordnat med Noels kläder.

Vi har även testat flaskan idag igen. Det gick bättre, dock inga ordentliga sugtag. Men lite småsnutt fick han till.

Tog en shoppingpromenad förutom promenaden vid lunch.

Nu är det fredagsmys med alla mina boys. Till middag blir det oxfilépasta, och om jag orkar laga en äppelefterrätt :)

Noel underhåller oss i köket på sin stol och på golvet.

Av Sinisalo - 16 november 2012 11:19

Ja jösses vilken natt! 1 h mellan var amning och där mellan var det fladder och napp och inte napp osv...
Först ville han att vi skulle gå upp vid 7..men fick honom att somna några minuter till. Men klockan 8 va det bara stiga upp.
Och dagen fortsätter endå!

Började med en dusch. Och den gick ju bra. Go och glad som vanligt! Men sen var han trött och kinkig.

Lite ligga på mage träning i babygymmet gjorde nog susen.

Tillslut somna han men det tog lite tid på morgonen endå. Med tanke på hur lite han sovit inatt!

Snart ska vi hämta bildel till Subban som vi beställde igår.
Men först lite mer tvätt.
Sen ska vi rensa undan strl 68 :)

Annars blir det en softardag, med tanke på natten.

Ovido - Quiz & Flashcards