Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Sinisalo - 12 november 2012 19:50

Nu har vi besökt jobbet. Och det var ju trevligt!
Fullt ös som vanligt :)
Kul å se alla, och nya apparater hade de fått :) Ja alltså, skrivare, ergonomiskt skrivbord till reception och rum 4, ny tvättmaskin och tumlare :)
Och fiiiina kläder fick Noel också (bild)

På em åkte jag på "sömnskola". Jag har såna problem med sömnen. Så jag ger det ett försök. Aldrig fel med några redskap att jobba med, så man någon gång kan få em hel natts sömn.

Vi bestämde oss för att köpa MAMnappar. Då Aventnapparna åker in och ut ur munnen hela tiden, på honom. Men MAMnapparna är inte jättepopulära. Får ge de några försök ;)
smarta steriliseringsboxar till napparna iaf, me like!

Imorrn är det öppen famn och träffa bebisar och dess mammor!

Åker ev på shoppingrunda också, allt beror på hur pigga vi är ;)

Av Sinisalo - 12 november 2012 19:33

Hasse lagade maten idag :)

Kycklingfilé med couscouspanering
ProPoints® värde: 11
Portioner: 4
Förberedelsetid: 10 min
Tillagningstid: 35 min
Svårighetsgrad: Lätt


Ingredienser
4 st Kycklingfilé
1½ dl Couscous okokt
1½ tsk Paprikapulver
1½ tsk Chilipeppar
1 st Äggvita
1½ msk Olivolja
8 st Potatis
2 st Morot
1 st Purjolök
½ tsk Salt
1 krm Peppar

Instruktioner
Salta och peppra filéerna. Blanda couscous med paprikapulver och chilipeppar. Vispa upp äggvitan lätt. Doppa filéerna i äggvitan och rulla dem sedan i couscousen. Skär potatis och grönsaker i mindre bitar. Lägg filéerna i en långpanna och grönsakerna runt om. Ringla oljan över kyckling och grönsaker. Stek i 200° ca 35 min. Servera med en sallad.

Av Sinisalo - 12 november 2012 08:51

Noel och jag håller på att göra oss ordning för besök på jobbet.
Noel ligger i mitt knä och slickar av/leker med skeden :)

Ovido - Quiz & Flashcards