Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Lite smått och gott

Av Sinisalo - 16 februari 2013 18:06


Pappa fick paket på alla hjärtans dag    Noel ville vara med och öppna såklart!  


Igår va pappa hemma och sjuk. Jag och Noel passade på att shoppa i Södertälje.

 


Pappa hade tagit lite bilder på Noel i torsdags


Här ser vi hans tänder   


När vi kom hem från shoppingen va det lite bus

 



Vi testade även nya nappar, testade MAM från 6mån. De va bara ok....inte bäst....men ok....  


Böcker är något som är väldigt skoj just nu

 


Inatt va det samma visa med Noel. Han vakna efter nån timmes sömn och är jätteledsen. Vaknar en gång var 5e min typ och är ledsen. I flera nätter har han ammat varannan eller med 2h mellanrum.

Inatt tänkte jag att vi kanske ska ge alvedon, han verkar ha väldigt ont i munnen. Detta resulterade i att han faktiskt sov! Lille bubben.



Idag åkte jag Noel och Jozi till Josefin med akitorna. Vi gick en promenad direkt, och Noel somnade efter en liten stund. Sen sov han i vagnen ett tag faktiskt. Han fick stå utanför vardagsrumsfönstret, så jag hade koll.

 


Jackie tiggde lite gos från matte   

 



Sen vakna busfröt. Och hade det bra i soffan.  


Och vem låg nedanför (ja några ggr iaf...) och höll koll?  

Lille Dusseln  



Sen blev det lite bus  




Vi har börjat att tidigarelägga kvällsgröten. Och lägga in välling senare. Han är inte jätteförtjust att ta flaskan. Men några tag tar han. Och jag kommer fortsätta med detta. Han får flaskan, och är han intresserad så är han. Jag gör ingen big deal av det.


Btw har han endast ammat 3ggr idag under dagen! Hoppas bara han inte försöker ta igen det inatt.....  


Annars blir det nog lugnt idag. Vi har ätit lite grillad kyckling och råstekt potatis. Jag är inte direkt pigg av mina mediciner för bihålsinflammationen...


Imorrn blir det kalas bland annat!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards