Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Shopping i helgen, kalas, dåligt med sömn, närhetssökande kille, välling på nätterna, minskad amning med mera

Av Sinisalo - 25 februari 2013 19:43

Ooops....får inte ligga på latsidan med bloggen egentligen. Men det är lätt att det blir så....

Speciellt när man har en lillprutt som är väldigt närhetssökande nu. Inte gå från rummet där han är, iofs får han sitta fastklistrad på höften (till ryggens stora fasa....) men då har jag en nöjd pojke iaf.

På lördagen åkte jag och Noel till Hedlandet och kikade lite. Hasse stannade hemma och fixade lite.

Hem kom vi med 2 bodysar som va så söta och billiga så jag kunde inte låta bli. Och en topp till mig. Sen hittade jag en perfekt tvättkorg att ha på övervåningen i Noels rum.    


För övigt va det massor med folk. De sålde ut en massa kläder för 50 spänn, så det va kanske det som lockade? eller så va det för det va lördag?

Noel höll god min iaf.

Sen åkte vi på kalas på em/kvällen för att fira kusinen Amanda. Åkte hem vid 19.30 tyckte det va lagom då Noel brukar somna vid den tiden. Och visst somna han i bilen. Men OJJJJ va han va ledsen när vi väl kom hem.

Han har haft det jättetufft på nätterna. Sökt väldigt mkt närhet. Och dagtid har han inte kunnat somna i spjälsängen längre. Han ska somna typ på oss, som han inte kunde för någon vecka sedan, utan ville bara somna själv. Jösses här svänger det!

Och på kvällarna, jiiiiiiiiiiisses vilket liv det blir när man lagt ner honom i spjälsängen.

Så han har fått sova hos mig.


Iaf söndagsmorgonen va jättemysig!

 

 


Och somna på soffan va det som gällde för liten. Inte i famnen men endå inte i spjälsängen! Skön stil med foten upp va?

 


Vi tog även en härligt solig promenad.

 


Sen blev det en sväng till Stopp för att handla lite mat under veckan. Noel är som vanligt alltid road i affären!

 


Inatt blev Noel katastrofledsen. Först va han asledsen på kvällen, tills jag la mig med honom i vår stora säng.Då slockna han direkt. Sen imorse/inatt blev han jätteledsen igen. Han nöjde sig endast med att ligga på mig. Så tillslut satt jag mig i soffan, han började somna så jag la honom i soffan och jag la mig brevid honom. Hasse bädade iordning så det blev säkert och Noel inte kunde ramla ur soffan.

Vi fick väl 1h sömn, sen vakna han som vanligt kl 8....pigg och glad! Hungrig och ville ha gröt till frukost!

 

Men han va inte direkt jättepigg sen....

 


Jag passa på att gosa

   


Jag la mig brevid honom i soffan sen och vilade lite. Men sov inget. Han sov ju som vanligt endast 30min....


Sen vakna han pig och glad!

 

Och mysstunderna fortsatte!

   


Finns inget härligare!

 


Vi tog givetvis en härlig längre solig promenad idag också, och Jozi va glad som vanligt

   

Rena rama vårvädret!


Att rulla boll är något jätteskoj förresten. Ser så roligt ut när han smäller till bollen!

   


Passade på att ta ett bad idag också. Meeeeen jag upptäckte under skummet att han hade lyckats bajsa (?) i vattnet hahahaha. Då har jag rätt att kalla honom sk*tunge! Det va bara tömma, göra rent, duscha av unge och tappa i nytt badvatten. Sen forsatte lyckan i badet!

 


Han fick ha badrocken han fick av mormor i julklapp. Mmmmmm så mysig den va! Och leksaken är en av kusinernas leksaker han fick i lördags

 

Nu på kvällen blev han vääääldigt trött (och ja...han hade rivit av några sidor ur Ellos katalogen....)

 


Idag fick vi till det med mat. 1/2 port gröt till frukost,1/2 burk med mat till lunch, 1/2 burk med mat till middag, 1port gröt till kvällen, 3 amningar, frukt och fruktpuréer till varje rätt dessutom. Och han fick i sig maten YEY! Han har ju typ matvägrat...


Så det har bara blitt 3 amningar. Känns konstigt, men endå har det gått sakta och då är det endå mer naturligt. Dock hade jag önskat att han ammat mindre på natten...för just nu ammar han mindre under dagen och mer under natten.....


Nu håller vi tummarna för sömn för killen! Han slockna i sin spjälsäng YEY.....men jag ropar inte hej än.


Själv har jag gått å blitt förkyld...ont i halsen, kliar i halsen, hostig när man ligger ner, snuvig....så det blir att ta det lugnt i veckan. 


Jag och Noel har haft en underbar dag. Så just nu känns det som om alla dagar denna veckan kan vara såhär, så stannar jag mer än gärna hemma och är lite förkyld haha


Hasse jobbar över. Och jag ska faktiskt göra mig en kvällsmacka! Tjing!




Äsch jag glömde vällingen! Vi har börjat ge vällingen på nätterna. När han sover. Eller Hasse, rättare sagt. Och då har det gått bra. Han har fått i sig 1/2flaska iaf. Nån natt vakna han typ bara 3ggr. YEY!

Så detta kommer vi fortsätta med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards