Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Lite om dagen och en snuttig och mammig kille

Av Sinisalo - 26 februari 2013 20:04

Efter en helg full med gottigheter så beslutade jag mig för att börja om igen med viktväktarmaten. Så till lunch lagade jag kyckling med mango. Recept syns längre ner i bloggen. Det va som vanligt gott med vv mat.


Passade på att göra lite till Noel också. Men han fick inte soja och sådant i sin mat. Och inga lättprodukter, utan hederlig grädde bla och timjan som krydda. 

haha, hans mat ser faktiskt inte så trevlig ut! men han åt med hull och hår!


Några burkar mat blev det till honom. Och matlåda både till mig och Hasse blev det.


Noel passade på att bajsa ner HELA ryggen...enda upp till nacken. Jösses.....Så jag sköljde av honom i hon i tvättstugan. Men det hade han inget mot, han va så glad så både under avsköljningen och efter....

 


Nya kläder på. Och sen fick han hjälpa mig vika rentvätten. Det gick jättebra...jag vek och la på hög, och Noel tog de nyvikta plaggen och skakade litegrann och så fick jag repetera....

 

Han har även vuxit ur endel kläder i storl 74. Så jag bestämde mig för att rensa lite bland kläderna. Medan jag gjorde det roade Noel sig med (och i) korgen med Duplo....

 

här ser han ut om om han tänker: "oops" haha

 


just det ja! Glömde skriva att Noel fick en såndär kul-leks-greja som han tyckte så mkt om på BVC, av Hasses syrra. Asabra och omtyckt leksak!

   





Han har verkligen ätit jättebra idag med. Trots gröten imorse. Han sov bra på lunchen/em också, vi gick nämligen på promenad och han sov hela tiden. Även ute i vagnen när vi kom tillbaka.





Jag är krasslig i förkylning. Men Noel är pigg och glad. Då får man försöka hitta på saker som inte tar för mkt av mig...vad är bättre än att ligga på axeln och kika sig själv i spegeln? haha KNASunge!

 


Tandborstningen går faktiskt bra. Jag borstar först och sen får han borsta. Morgon och kväll såklart! Duktiga killen!

 


inatt sov han med 3-3,5h mellanrum - YEY alltid något. Dock va han mammig så han fick sova brevid mig. Och jag som r hostig måste ligga högt, så min rygg och nacke paja typ.....jättebra kombo...


Idag under dagen har han somnat i spjälsängen utan gråt. Kanonbra!

Även till kvällen somna han utan problem. Dock vakna han igen efter 1h....och va sådär ledsen igen. Jag försökte trösta men inget hjälper, utom att han får vara uppe i famnen. Men såfort han läggs ner igen så börjar han skrika.

Så jag gick ner till stora sängen, och la honom där. Han ville amma, och jag tänkte so what...låt honom snutta då. Känns som om han kommer sluta snart endå! Dagtid ammar han typ 2 ggr / dag nu. Tyvärr är det mkt mer nattetid....men det får vi nog bukt med tillslut.

Iaf...han låg och snutta ett bra tag. Men sen somna han och har sovit gott sen dess.


Snart kommer Hasse hem, stackarn har jobbat över igen. Eller stackarn...men ja alltså lite synd om honom är det  


Imorrn blir det lugnt, inget inbokat. Ska bli frisk typ....

Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards