Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg under juli 2013

Av Sinisalo - 2 juli 2013 21:27

Dagen började lugnt. Dock kl 5.45 imorse...huhhh...45min för tidigt tycker jag!
Tokglad kille, satt i sig frullen i ett nafs. Han får numer Sempers mjölkfria gröt. Inget han är tokförälskad i, men han äter det. Blandad på Oatly, vilket gör denna måltid till en kalciumbomb.
Har räknat hans kalciumintag nu några dagar, och han klarar sig med marginal. Så det känns skönt! Han får det han ska i kalciumväg, vilket verkar vara otroligt viktigt när de är små. Det är nämligen det enda dietisten hjälpt oss med (iom hans mjölkfria kost).

Jag har ju fått hem ett förkläde. Eller rättare sagt, Hasse köpte ett (jag valde ut) ;) och det är ju för härligt!
Jag fattar inte varför jag inte skaffat ett tidigare?!
Snyggt, håller kläderna rena och denna har 2 fickor på magen YEY!

Schnyyyyggt va?


Han har varit väldigt trött idag. Så till lunch va det krångel och gråtfest...Jag avundas er som har barn som verkligen vet va de vill ha i matväg. Noel äter en maträtt några ggr eller nån gång. Och sen för att spotta ut allt eller kasta på golvet....
Det enda som är säkra kort som han äter jämt eller varje dag om han får är blodpudding, korv och leverpastejmacka.....

Här blev han jätteledsen stackarn.

Och upprörd till 1000 så han va alldeles rödflammig.

Det spelade ingen roll vad jag gjorde...han blev inte glad.

Så jag kokade korv...och då vände han.

Vi ha varit rätt mkt hemma och mest myst lekt och sen sov Noel flera ggr, jättetrött.

Gått på promenader med Jozi. Men även varit och lekt i parken en stund. Gungat, åkt kana och varit i sandlådan. Där satt 2 barn redan, och Noel ville gärna "bjuda" ena barnet på en av sandleksakerna vilket va helt ok. Men när flickan ville bjuda tillbaka, då blev hon lite "närgången" tyckte Noel och gick iväg istället. Knaskorv!

Den familjen hade en stor hund med sig, jag fick hicka när vi skulle gå in. Jozi va med, och alla hundattacker vi råkat ut för dök upp i huvudet. Men den hunden va mer lugn än Jozi. Jozi blir lite smånervös när han inte kan vara precis bredvid oss hela tiden. Och om någon annan är där eller rör sig, oj oj då gruffar han!

Sen hem och äta middag. Det blev blodpudding och han åt med hull och hår

Måste bara berätta att når vi var ute på en av våra promenader. Stannade en herre oss. Han körde bil, och stannade upp alla bakom...Vrålade ut ur passagerarfönstret att han tyckte att Jozi "ÄÄÄÄÄR så fin. Verkar urtrevlig och snäll. Och btw jag letar en hanne åt min tik för parning! Och vad skoj att vi har en sån fin västgötahanne i staden".
Haha jo, jag sa faktiskt inte att Jozi _inte_ är till avel, men jag tackade för hans vänliga ord. För han är ju en fin och snäll hund! Och vad mallig man blir som matte :)

Sen blev jag glad över föera saker under dagen. En bla låter kanske löjligt men så är det väl att vara mamma antar jag?
När jag frågar om vissa saker kan Noel de. Typ, var är blomman, lampan, magen, näsan, kan jag få en puss, är du hungrig, ska vi gå till din stol? osv.
Men när jag säger: kan du klappa händerna? Och han börjar klappa. Då sprider sig en varm känsla genom kroppen.
Han förstår!
Och han förstår mer än vi tror, absolut. Men när han verkligen visar det och så jag förstår är det bara så häftigt.


Noel har börjat få välling på kvällen precis innan läggdags. Idag slurpa han nästan i sig 1dl! Han som avskytt all ersättning och välling tidigare.
Verkar vara bra med lite extra (han äter 1,5port sinlac gröt kl 18) så klarar han sig hela natten.
Dock är han inne i en orolig period. Han vaknar minst 1gång/natt och vill ha närhet. Känna oss där. Ibland tar det 3min, ibland 1h innan han somnar om.
Han är inte ledsen så länge han ser eller känner oss där.

Nu har jag använt mitt fina förkläde *ler* och skurit jordgubbar i massssor. Lika bra å frysa in! Här äter vi jordgubbar så de sprutar ur öronen.
Dessutom vill ja ha till Noels födelsedagskalas. Jordgubbarna kom från Klövsta. Tack snälla Mia för att du plockade dessa till mig. Och Kaj för frakten ;)

Nu väntar jag på att Hasse ska komma hem. Vi saknar honom här hemma <3

Av Sinisalo - 1 juli 2013 20:07

Dagen började med sol och bad (ja iaf efter lunch) på Klövsta. Kusinerna va där bl.a

Noel va inte så sugen på att bada. Han tyckte nog det va kallt. Men nöjde sig med att sitta vid kanten av sjön och leka med leksakerna.

Kan ju medge att det blev endel sand i munnen oxå...

Visst är han söt i sin soldräkt?

Det blev lite mys också

Haha kolla in snedmunnen lixom!

Sen blev det kallt och då åkte den blöta uvdräkt av. Men han trivdes i badrocken från Libero ;)

Och Jozi va med och bada också (med lite övertalning av mig först...)

Sen va han slut som artist. Vi tog en promenad med Jozi och sen sov han.

Han sov i hela 40min typ...


Iaf efter endel fika som Mia fixade. Och Noel ätit lasagne (och maaaaassor av jordgubbar) åkte vi hem. Direkt for han ner i badbaljan. Han älskar att bada och duscha!

Sen åkte nästa morgonrock på. Varmt och gosigt!

Man kan även äta på den....och på handen...

Nu sover lillskrutt ovaggad. Somnade när han las i sängen, kl 19. En trött fis!

Ovido - Quiz & Flashcards