Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Sinisalo - 1 mars 2013 21:24

Noel har sovit fram och tillbaka. Lite i spjälsängen och lite hos mig. Men mest hos mig tror jag. Och det är fortfarande vakna 4-5ggr/natt och amma. 

Jag struntar i det just nu. Han får snutta om han vill det....Den fighten tar jag senare om nattamningen. Just nu funkar det. Men jag uppskattar inte när han slår upp sina blå kl 6.45 och vill babbla, leka och börja dagen. Speciellt inte när man inte sovit på natten....Noel sover (förutom alla uppvaknanden och amningarna) men jag kan inte somna om....



Mina pojkar är så söta ihop! Och än en gång Sandra, TACK för den fina dreglisen!

Här är vi på G ut på promenad

 

Nu för tiden klär jag på Noel i sittande position i hallen.Behöver ju inte skötbordet för sådant längre. Stora killen!

   

"Kom nu Jozi så går vi..." 

     

Jozi är så himla snäll och lugn. Och Noel  tar det rätt varsamt (än så länge) med honom också.




Idag gjorde vi något skoj!

Vi köpte en ny (bättre begagnad....)vagn, Bugaboo Bee Classic. Nu är mamma glad! Lätt att bära in i bilen med en trasig rygg. Och smidig i affärer, eller på andra ställen. YEY!

Noel verkar rätt glad över vagnen han också *ler*

 


Så på em och kvällen har jag och Noel ägnat oss åt isärplockning, vagnsputsning, städning, och tvättning.  Kan vänja mig vid att göra detta på fredagskvällar haha. Sorgligt men sant! Så roligt tycker jag att det är!

 

Vagnen var väääääldigt smutsig, trots att hon sa att hon tvättat den....

 

Den behövde verkligen en dusch!



Regnskydd, selar, sittdyna etc har antingen tvättats i såpa eller i maskin. Hur smidigt som helst!

   

Jag har en härlig utsikt från lilla toaletten på övervåningen *fnissa* Rena rama barnvagnsparkeringen (en vagn saknas iofs! Dock ska den förhoppningsvis gå till försäljning imorrn!) , och mina små boys såklart.

  

Och ja...pojkarna sitter alltid och gör mig "sällskap" när jag är på wc haha.


Trevlig helg på er  !

Av Sinisalo - 1 mars 2013 21:11

God morgon säger en glad liten kille. Han bökar så dant, så han vänder sig oftast nu, fötterna ligger uppåt och på mage då givetvis.


Btw här syns ramlaurskyddet vi använder oss av. Jättebra grej!

 

Glad kille va?



Jaeeeh...så här hittade jag honom efter fm vilan igår (har jag för mig att det va) 

       


Jag har faktistk beställt mössor till mig själv. Är trött på mina fula gamla slitna....Det blev med stjärnor (såklart) en med blå botten och en med svart botten. En lösare och en tajtare. En av varje! very nice!

  


Alltså....nu har jag lagat mat och ordnat puré så vi måste nog snart skaffa större frys haha

   

Av Sinisalo - 1 mars 2013 09:42

Hittade eller snubblade, faktiskt över en tjej på Facebook som gör porträtt. Hon heter Sanna Davidsson
http://www.facebook.com/juniojag
Och hon ska teckna av mina pojkar. Både hjärtat som finns i himlen och mina två små som finns kvar på jorden.
Hon hade gjort en skiss av ett (vääääldigt dåligt foto hon fick av mig brusig, pixlig och dan) men hon lyckades verkligen. Skickade fler foton igår till henne så hon kunde se ansiktsdragen mer på boysen. Jag väntar med spänning (otåligt haha) som ett barn på julafton.
Dels är det mina finaste på jorden hon ska teckna. Och dels för att vi ÄNTLIGEN börjar sätta upp tavlor i huset. Betyder det att vi börjar bli nöjda med väggar, tak, golv etc i detta renoveringsobjekt till hus? ;)

Här är skissen iaf, den skulle ändras endel. Men jag tycker endå om den!

Ovido - Quiz & Flashcards