Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Sinisalo - 12 mars 2013 20:05

Vi tog frogen till vårdcentralen, och invigde solgardinen på promenaden. Solen är så stark nu, och står längre. Så det skiner in i suffletten. Nackdelen med med Bugaboos suffletter....Stora och höga, men solen tittar lätt in. Meeeeeen då beställer man eller gör en själv iofs, tjusig solgardin med stjärnor på *ler* Hur som helst...Noel somnade snabbt och sov hela promenaden.


Ser verkligen skönt ut!

 


Väl på BVC sov han fortfarande.

Och jag vet att de har en barnvagns"park", men för det första sov han. Och för det andra vill jag inte lämna Buppa åkpåse, Buppa sittdynan och specialsydda/beställda muddar, solgardin, och bumperskydd med stjärnorna på! PLUS vagnen...nonono...haha! Den fick stå inne!

 


När han vakna lekte han med en himla rolig greja!

 


Denna herre väger nu 9502g (!), 73cm lång och 45cm runt huvudet. Stor kille!

Och hakutslaget tyckte de såg bra ut nu. Så vi ska smörja med mjukgörande, typ.



På vägen hem va han go och glad som vanligt! 

 

Så vi passade på att gå förbi Apoteket för att köpa mjukgörande salva. Och hämta ut paket från Apotea (billigare och fraktfritt dessutom) som leverades till pressbyrån.

 

Och titta vilka tjusiga nappar jag hittade på apoteket till lillfis (ja med stjärnor och allt!) :)

 


Sen somna han typ när vi klev innanför grinden på tomten. Så han fick stå utanför köksfönstret medan jag förberedde mat.

 


Och Jozi "vaktade" Noel vid dörren och lyssnade efter honom (med sin leksaksanka)

Btw ska han träffa veterinären imorrn. Han har ett rinnande öga, dessutom tycker jag inte han öppnar det lika mkt som det andra. Det syns även på denna bild!

 


Ja, och där sov han gott!  



Nu blir det förberedelser inför imorrn.


Och sen ska jag kanske sova, är pruttrött!


*vink* 



Av Sinisalo - 12 mars 2013 13:18

GOOOOOOOOD MORGON utbrister Noel haha....inte riktigt men nästan *ler*


På em/kvällen bjöd vi in oss hos farmor och farfar. Hasse skulle endå meka bil, och vi hade inte träffats på ett tag.

Noel fick leka med läragåbil eller va de heter. Väldigt uppskattat!

       


Va rätt roligt att se 3 generationer   

   



Inatt vaknade Noel 2 ggr. Men det va ju ok. Han sov dessutom i sin säng fram till kl 4, alltså med 2 amningsstopp.

Och vaknade någon gång på morgonen för att vilja vändas på mage, och somnade om.



Vi beslutade oss för att åka till ÖF idag, trots att ingen av våra kamrater kunde följa med. Noel hade skoj, och han älskar ju sångstunden   



Sen finns det ju massor att leka med också *ler*


Men efteråt är han bra trött alltså! Dock sover han bara sina 30min, som annars. 

  


Just nu sitter han och leker, och pratar med sina leksaker. Jag ska göra ordning för en tur med vagnen. Tänkte promenera till BVC tror jag. Funderar även på att ta med Jozi...Dock får han sitta utanför när vi är på BVC. Vi ser honom iofs genom fönstrena där, tack och lov. Men det tåls att tänka på...Känner mig lite osäker faktiskt.

Skulle även behöva hämta ut ett paket på Pressbyrån, och där kan jag inte sätta Jozi någonstans "säkert". Så jag kanske får gå med vagnen själv. Eller ta 2 promenader helt enkelt. Eller gå ena gången, och ta bilen andra svängen haha. Lyxproblem deluxe....! 


Nej nu ska jag ta hand om sonen som ligger frustrerad på sitt täcke på golvet och vill komma upp   

Ovido - Quiz & Flashcards