Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Sinisalo - 17 mars 2013 10:32

Eftersom Hasse vann 500kr igår, i butiken vi va i och kikade på Buffalon. Inhandlades äntligen en Stokke tripp trapp stol. Har varit på G länge. Och attans att jag inte gjort det tidigare. Vilken bra stol! 

Sen finns det ju som tillval själva sitsen till trip trappen. Det finns ingen bygel längre. Den slutade de med för 5år sedan tydligen. Något jag missat!


Och Noel sitter mkt bättre i den än IKEAS antilop. Dock finns ju brickan till IKEAS stol. Men den kan vi leva utan. Och måste tänka på att Noel når sakerna på borde lättare, haha!

Han trivdes direkt i stolen, så det kändes ju bra. Och hittills kan även en dyna få plats. 


       


haha man ser tom hans ränder i ansiktet fortfarande efter han sovit i vår säng!


     


En bra investering den där stolen, tror jag! 

För kostar gör den...tyvärr...



Av Sinisalo - 17 mars 2013 09:12

Noel har sovit från kl 20 - 6.30 Va vaken en stund, men somna sedan om och sov ytterligare 30-40min! Ingen amning alls dvs! Vilken kille va?


Han har börjar med ett nytt ljud också, för några dagar sedan. Ett "GGschhhh" ljud. Låter lite roligt.
Han har även sagt "mamma" flera gånger. Speciellt när han är missnöjd...


En vanlig söndagsmorgon ser ut som så hos oss:


Mys i sängen med mina   


Kokning av nappar/sugnappar


Purékok (hallon/äpple)

Ovido - Quiz & Flashcards