Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Sinisalo - 6 mars 2013 20:43

Varm smörgåstårta med tacosmak
ProPoints® värde: 13
Portioner: 4
Förberedelsetid: 10 min
Tillagningstid: 20 min
Svårighetsgrad: Lätt

En annorlunda smörgåstårta med köttfärs, squash och aubergine! Lättlagad och god med tacokryddor.

Ingredienser
400 g Nötfärs 10%
1 påse(ar) Taco kryddmix
3 st Hönökaka
2 st Tomat
1 dl Ost riven max 17%
4 msk Senap
1 st Squash (zucchini, courgette)
1 st Aubergine

Instruktioner
Bryn köttfärsen. Bred senap på en brödkaka och lägg på bakplåtsklädd plåt. Lägg på köttfärs, skivad aubergine och riven ost. Lägg på ett bröd, bred på senap och lägg på köttfärs och skivad squash. Lägg på sista brödskivan, klyftade tomater och strö över ost. Gratinera i ugn 225° tills osten har smält och allt är genomvarmt. Servera en fräsch sallad till. Tips! Perfekt att förbereda och bara stoppa in i ugnen när gästerna har kommit eller det är dags att äta.

Av Sinisalo - 6 mars 2013 17:02

Usch! Inatt fick syrran åka in med sin yngsta med ambulans. Lillskrutt mådde inte alls bra. De fick komma hem, men man är ju orolig såklart!




Noel somna kl 20 i vanlig ordning. Sen sov han som en klubbad till kl 22, då va det skrikfest tills han fick amma. IIIIIiiiiinget annat hjälper typ. Sen ammade han i några minuter, men sen började han snutta. Och han snuttade i 45min typ...Men jag lät honom hålla på. Kl 23 sov han igen, han somna i vår säng. 

När Hasse kom hem (som hade jobbat över till så sent stackarn) lyfte han över Noel till sin säng och där fortsatte han sova. 

Jag vaknade flera ggr inatt och lyssnade efter hans andning. En gång under natten låg han och böka lite och gnydde lite. Men han somnade om.

Och imorse kl 5.30 när både Hasse och jag vakna låg han såhär...

Kl 7.30 vaknade han!!!!!!!!!!!!!! Då har han alltså sovit från 23-7.30 YEYYYYYYYYY

Sen att jag inte kunde sova är en annan femma....Men vilken skillnad!

Hoppas det håller i sig nu.



Vi for iväg på babysång idag. Inte så många som va där, men det är endå alltid trevligt!

Bebisarna brukar bli så trötta, och Noel somna i min famn.

 

Sen slagga han vidare på soffan. Skön stil va?

 


Efteråt va det lunch, och sedan bus till 1000. Det var bara Noel och cornelia kvar plus jag och sara. Men det är alltid lika trevligt att ses.

         


Till middag åt jag varm smörgåstårta med tacosmak och noel färs mes morötter ris zucchini squash majs och oregano. himla gött enligt honom.

 

Av Sinisalo - 6 mars 2013 07:21

Igår va det dags för öf igen. Träffa några mammor och deras bebisar. Alltid lika uppskattat av mig och Noel. Först brukar han vara rätt skeptisk, men han kommer igång efter en stund och leker med leksakerna, han också.


Men det här med pussar är inte hans grej. Cornelia däremot är så hjärtevänlig och delar ut pussar.


När det var dags att gå blev han väldigt trött. 


Han somna i bilen, och sov medan jag bar in honom till Sara. Där vi fortsatte att babbla och barnen åt, lekte och sov om vartannat. Noel sov på soffan!


Sen for vi hem till Jozi. Han fick en snabbkiss. För Noel och jag gick till affärn och handla mat.

 

Väl på affärn märkte jag att Noel blev väldigt trött. Så jag tog en promenad med Jozi, och Noel somna i vagnen direkt.


Hemma igen, lagade jag middag och Noel lekte på köksgolvet kravlandes!

Av Sinisalo - 6 mars 2013 07:10

Igår kväll fick jag för mig att putsa upp de svarta delarna på Bee.
Repigt och dant, men man ser skillnad från första putsningen tycker jag!

Före


Och efter


Blir nog en andra putsning också, och då kommer det bli än bättre!

Ovido - Quiz & Flashcards