Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Sinisalo - 13 mars 2013 17:04

Tyckte att det blev lite tyst. Jag satt nån meter ifrån bara och knappa på datan. Han bökade lite, och sedan blev det tyst. Och när jag tittade upp så hade han slocknat på mage på täcket i vardagsrummet. Det är en av hans "lekhörnor"...


Jättetrött tydligen!


Precis efter detta vaknade han till och kräktes lite. Sen somna han om!
 

Av Sinisalo - 13 mars 2013 15:25

Lillfis somnade på ett lustigt sätt igår....  


han somnade 20.10 drygt och sov till kl 4.30 ca, bytte blöja och ammades och sedan somna han om. Kl 6.45 tyckte han dock att vi skulle gå upp. Så det gjorde vi!

Sen när vi ätit frukost började han mojna. Han blev astrött....Skulle byta kläder på honom och då sprack det. Han skrek och va asaledsen. När vi va klara la jag honom på vår stora säng, och där skratta han så han kikna. Ja.....här svänger det!

Åkte tidigare, då vi skulle till babysången men så han fick sova innan. Han slockna så fort jag satt honom i bilen.

Babysången va uppskattat som vanligt!


När vi kom hem väntade en överraskning, mina mössor! Nu kommer jag matcha lillfisen hihi

 

Och en blå givetvis!

 


Noel somna i bilen tillbaka från babysången. Och sov inne en stund. Sen fick jag krångla på honom kläder och ner i vagnen. För vi hade en tid till veterinären med Jozi kl 14, och vi gick dit. Det är inte så långt nämligen!

Väl där va Jozi glad när besöket va över. Noel väntade tålmodigt!

 

Jozi har infektion i ögat, så det va tur att jag ringde. Menar...de på Södra Djursjukhuset kikade på hans öga sist vi va där och då sa de att det va ok....Men nu såg tom jag att det va ordentligt rött. Så ögonsalva till honom! Billigt och bra hos den veterinären.


Gick vidare till apoteket, för jag glömde hämta ut nässprayen läkaren skrev på recept åt mig igår. Typiskt mig...köp allt annat men glömma det som ska användas till mig själv.......

Noel väntade glatt...för ja...det va väntetid på apoteket. 3st farmaceuter satt vid kassorna, men det tog kanske 10min innan jag fick medicinen. Och då va det bara jag där.....

  


Nu är det snart dags för middag. Och lillfis tröttnar säkert snart på att leka själv.


Imorrn är det babysim, jippi! Dessutom ska jag på datortomografi...huwwah....

Ovido - Quiz & Flashcards