Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Sinisalo - 5 mars 2013 18:28

Ruccolapasta
ProPoints® värde: 8
Portioner: 4
Förberedelsetid: 5 min
Tillagningstid: 10 min
Svårighetsgrad: Lätt

Smakrik och lättlagad pastarätt med fetaost, cocktailtomater och parmaskinka.

Ingredienser
50 g Ruccola
12 st Cocktailtomater
1 st Lök
50 g Salladsost (feta) max 10%
2 msk Olivolja
1 msk Vatten
1 msk Balsamvinäger
4 portion(er) Pasta kokt (typ spaghetti)
8 skiva(or) Lufttorkad skinka
1 tsk Salt
1 krm Svartpeppar

Instruktioner
1. Tag bort de grövsta kvistarna på ruccolabladen. Skär tomaterna i halvor. Skiva löken.
2. Blanda samman i en skål tillsammans med smulad fetaost.
3. Rör ihop olivolja, vatten och vinäger. Droppa över salladen.
4. Smaksätt med salt och svartpeppar. Blanda ner den kokta spaghettin. Servera med skinkan.

Bild från Viktväktarnas hemsida

Av Sinisalo - 5 mars 2013 17:55

I fredags eller torsdags kanske det var? Beställde jag en porträttmålning av en tjej på Facebook.
Idag kom den.
Åh jag fäller tårar. Mina pojkar är så fina. Och jag behöver väl inte skriva hur mycket jag saknar min trogna vän....?


Ska bara hitta en ram till porträttet. Och ev flytta några foton från hyllan. Men det blir perfekt ovanför tvn!

Ovido - Quiz & Flashcards