Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Sinisalo - 10 mars 2013 19:50



Buskillen sitter upp i spjälsängen. Go och glad    


I veckan tog jag bilder på honom när han satt i babygymmet. Liiiiiite skillnad mot nör han va yttepytteliten, och drunknade (liggandes) i babygymmet.

       

Det är ju roligt att han fortfarande uppskattar babygymmet. Jag hade ju tänkt plocka undan det här i dagarna ju. Men det får ligga kvar en stund, han älskar det.


Idag har jag tagit det lugnt. Somnade 10min på soffan. Jag hade så ont i skuldran, så jag började bli illamående. Men sömnan hjälpte nog lite. Sen tog familjen en promenad genom soliga staden. Jättemysigt!

Noel sov sig genom hela promenaden, och en stund när vi kom hem. Så vi satt på altan i solen och hade det mysigt. 

 

Sen förberedde jag lite middag. Grillade hamburgare, jumjum. Gjorde även fruktpuré till Noel. Några päronpuréburkar. Och några med äpple och hallon.


Nu har Hasse lagt Noel, som va pruttrött.



Vad jag älskar alla mina pojkar här hemma    

Av Sinisalo - 10 mars 2013 07:37

Vilken blick va? Så här tittar han, när jag har solbrillorna på mig *s*


Första stoppet blev i Järna. Hus och Hem (?) som har utförsäljning. När vi varit där insåg vi att klockan va så mycket, att vi åkte hem, gav och åt lunch. Så vi hade det avklarat.

Sen vidare till Biltema, och efter det Bauhaus.


Noel trivdes bra i Bee

        


Blev en sväng till IKEA. Köpte bla en grå badrumsmatta som lillen kan sitta på, när vi är där. En vit ram till porträttet i vardagsrummet (kan inte släppa att ramarna heter RIBBA hahaha...)

Sen fikade vi och Noel åt middag. Alltså... Vad han lät (skrek.....) ! Och bubblade/pruttade ut maten...?! Tillslut fick vi i honom maten och päronpurén iaf. Och han va rätt glad endå

 


Sen slocknade han rätt snabbt väl i bilen igen. Jag gick in på plantagen, så satt Hasse kvar i bilen med Noel eftersom han sov. Jag köpte såjord och frön (mest tomat och sallad)

 


Efter det tog vi en shoppingrunda på Willys. Och jösses vilken prisskillnad det är där..........Känns dock onödigt för mig att åka till södertälje för att handla. Men är man endå där, eller som Hasse att han åker förbi där efter jobbet så  kan man ju handla där. För det är STOR skillnad i pris.....  


Ja jösses vad vi åkte runt igår. Dock hittade inte vi inte allt vi behövde.....Typ som lister/dörrposter/trösklar bla...jaja...


Dock small det till i min skuldra igår...*sucka* Så igår kväll hade jag ont. Och inatt.....Imorse stod jag inte ut längre. Gick upp och hela huset sover fortfarande. Noel somna kl 20 igår kväll.  Och jag kom på att han vaknat EN gång under natten för att amma. Jag vände iofs på honom en gång också, och gav nappen 2 ggr. Men vilken skillnad!!!
Mina boobs sprängs ju haha! Så på ett helt dygn har han bara ammat 1 gång! WOW!

Men detta har ju skett i etapper. Så boobsen är inte så sprängfyllda faktiskt. Det har lixom ebbat ut naturligt.

Vår kille börjar bli stor   


Jag hade så mycket planer idag, koka päronpuré bla, och fixa bärpuréer. Städa och förså lite tomat. Men vi får se hur mkt det blir av den varan med min skuldra   Och ingen TENS hjälper denna skuldra   


Jaha, det verkar bara vara jag som är nöjd över mello igår.... Jag tycker om låten skarpt. Han KAN fakiskt sjunga, och låten är både fin, gripande och bra. Så de så!


Ha nu en fortsatt trevlig söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards