Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Besök hos sjukgymnasten, laga mat, härligt väder och gos

Av Sinisalo - 4 mars 2013 17:09

Idag har vi faktiskt myst, lagat mat (2 rätter á 4port/ maträtt...) blir ju endel disk också att ta hand om. Men Noel satt tålmodigt och lekte under tiden först vid lunch, och sedan till middan. Duktiga killen!


Kl 14 skulle jag till sjukgymnasten för kontroll och Noel fick följa med. Finns inte nån chans att jag kan ta nån tid nånstans annars. Hasse är ju inte hemma förrän 18.15 typ, så han får haka på. Men sjukgymnasten okeyade det sist. Och hon (och alla andra på VC...) charmades av liten, såklart. Jag fick fler övningar, och en TENS apparat med mig hem. Det kändes ok när jag va där, tills jag skulle resa mig upp....Då gjorde det ont igen. Men det försvann iaf. Det verkar ljusna lite...även om jag fortfarande har ont kvällstid.


Vi tog en promenad till VC faktiskt    Det var ju sånt himla vackert väder, och det mesta har smällt undan på större trottoarerna. Så jag slapp ishalkan iaf!

Han somna på vägen dit, och sov en stund där. Men sen vakna han och babbla på.

Sen gick vi en annan väg hem, - ombyte förnöjer ju *tss*


Här har vi kommit hem, och Jozi fick en liten promenad också.

 

Det var ju så varmt så Noel fick ha en Molo fleece jacka och vårmössa på sig (vantar tossor och vinteråkpåse iofs) men endå!


Väl hemma va det bara sätta igång med matlagningen (middan) igen. Noel har ätit på bra, idag. Får se hur han klarar gröten ikväll. Igår ville han knappt ha nåt som sagt. Hans mun gjorde nog ont....

Han sov på rätt hårt på kvällen, och det var ju tur för Hasse höll på med hallgolvet banka och hamra. Men han sov som en stock lillen. 

Försöker tänka efter hur och när han vaknat under natten. Men jag minns inte längre....det är ju så många gånger så jag försöker att inte tänka på´t, eller så försvinner det lixom haha.


Han börjar bli så stor nu. Nu kan han dra sig uppåt (med lite hjälpt) när han håller oss i händerna till stående. Jättekul tycker han! Han förflyttar sig lite också, men mest med hjälp av kravlande och typ "vältande" av sig själv. 


Får se om Hasse hinner klart med hallgolvet idag. Det kommer bli jättefint!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Presentation


Hej!
Nu har jag hittat tillbaka igen. Råkade för X antal år sedan, vid ett väldigt sömnigt ögonblick, radera heeela bloggen. Kunde inte återskapa den alls så jag reagerade på ett moget sätt. Blev så sur så jag struntade i att blogga öht! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards