Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Vårpimpat vagnen, babysim, shopping, och föreläsning på kvällen

Av Sinisalo - 8 mars 2013 10:12

Bee fick en blå sufflett igår. tycker hon blev så fin!    

Det verkar som om en herre tyckte detsamma!

    


Sen for vi på babysim, första gången.

Pappa Hasse va med, han hade tagit ledigt idag då han jobbat över endel. Jättemysigt att ha honom hemma en hel dag mitt i veckan!

Till en början tyckte Noel det va lite läskigt att vara i vattnet, iaf en bit från mamma. Men så fort han fick vara nära va det skoj. Tillslut slappnade han av, och njöt i fulla drag. 

Här hade han hittat en groda att gnaga på!

   


Och här är han med mamma.

Notera dockan som fyter till höger haha, det ser helt sjukt ut. Man tror det är en bebis som ligger där och plaskar själv. Men det är det alltså inte...det är en docka haha!  


Sen va han trött, min lillskrutt. Han sov bra i Bee.

 

Vi passade på att shoppa lite när vi endå va i Nyköping. Jag hittade äntligen ett par gympadojor. Dessutom köpte jag en pilatesboll. Så nu ska jag banne mig träna upp mage, rygg och bål. Men främst stärka och botgöra bäckenet.!


Noel satt glatt i vagnen under tiden.

   



På eftermiddagen åkte vi hem till Jozi. Och då satt jag och ögna genom facebook. Såg att en från föräldragruppen (Josefina och Gustav) hade lagt in en länk om en föreläsning i Gnesta. "Tål våra barn den trådlösa tekniken?" Jag tänkte att det här låter intressant. Sagt och gjort. Åkte dit med en viss klump i magen, då Noel somnar 19.30-20, och brukar dessutom amma precis innan, och föreläsningen var kl 18.30- 21.00. 

Föreläsaren fil. dr. i pedagogik Gunilla Ladberg, föreläste alltså om "Tål våra barn den trådlösa tekniken?". Måste säga att jag fått mig många tankeställare. Och jag stängde faktiskt av mobilen för natten och la undan den. Kommer nog göra så resten av nätterna.

Jag funderade också på, att sedan jag skaffade iphonen så har den suttit som fastklistrad på mig. Något som känns egentligen totalt onödigt. 

Jag får helt enkelt "välja mina strider" nu. Antingen ha på Babywatchen med vetskapen om hur den påverkar vår son, och hans hjärna. Eller springa 711ggr fram och tillbaka till spjälsängen, för att stilla min oro om hans tillstånd. 

Jag kommer försöka vara mer vaksam på det jag kan, och skära ner i den mån jag kan med sånt här.

Jag har, och kommer, alltid reagera på att föräldrar ger sina (små)barn paddor, mobiler etc att leka med, eller ha öht flera timmar om dagen. Att skolan kämpar så dant med att införa (och har infört) datorer, surfplattor etc har jag också alltid reagerat på. Men inte förrän nu när jag har en son själv, känns det som om det väckt än mer inom mig.

Jag kommer inte kasta allt vi har här hemma, men kan jag motverka dessa skador som detta verkar ge med sig, så tänker jag iaf fösöka.


Föreläsaren har en hemsida som jag hänvisar till, vänd er till henne för frågor. Hon svarar nog mer än gärna!


http://www.ladberg.se/



Btw, så hade det gått bra med Noel. Han hade somnat, men när jag kom hem strax innan 21 hörde jag honom tom ut på gårdsplan....Han ville ha mamma!

Så han fick sova i sängen med oss.

Hasse gjorde nog ett försök att lägga honom i spjälsängen, men han vaknade och blev jätteledsen då. Så hela natten har jag legat mellan mina 2 pojkar *ler*

Vaknade nog 3ggr under natten och kl 6.15 ca och tyckte att vi skulle gå upp. Men de tyckte inte mamma! Vi låg kvar och en timme senare somna han om - på mage! Och vaknade kl 8.30 nästa gång SÅÅÅÅÅÅÅ skönt hehe.


Idag ska vi inte göra mer än mysa, gå på promenader i solen och mysa än mer. Vi får dock spara lite mys åt Hasse, så han också får lite mys  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Presentation


Hej!
Nu har jag hittat tillbaka igen. Råkade för X antal år sedan, vid ett väldigt sömnigt ögonblick, radera heeela bloggen. Kunde inte återskapa den alls så jag reagerade på ett moget sätt. Blev så sur så jag struntade i att blogga öht! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards