Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Vilken dag för liten...

Av Sinisalo - 26 mars 2013 06:14

Morgonen igår började kl 6. Och det är iaf 1h tidigare än vanligt, även för Noel.
Rätt snabbt märktes det att han inte alls va på G. Inte lika glad och pratig.
Det vi lyckades få i honom, och det va inte mkt...Kräktes han upp dessutom, han hade fortfarande inte bajsat plus att han nu började bli slö, va ledsen och väldigt trött.
Men det va ju inte konstigt eftersom han ville inte äta, fick truga i honom några skedar.
Men törstig det va han! Sörpla i sig massor med vatten.
Så jag ringde 1177, men de rådde mig igen som på söndagen, att ringa VC på måndagen.
Kl 7.30 ringde jag VC, och de ringde upp igen kl 8.50 Fick prata med en barsk sköterska. "Det går magsjuka i staden och barn blir trötta av att må dåligt...!"
Öhh aaa jo men låt mig förklara hur han mår först, liksom. Eftersom jag inte fick någon rätsida på om det va magsjuka, eller förstoppning eller va det va...
Ja, tillslut sa hon att det vore bra om han träffade en läkare. Fick en tid kl 14.
Ca 15min efter vi lagt på ringde hon igen, och ville att vi skulle komma tidigare. Sagt och gjort! Kl 11, va nya tiden.
Inte mig mot han blev bara slöare och tröttare och ingen mat ville han ha.
Läkaren undersökte, klämde på magen och lyssnade efter tarmljud (om magen jobbade) och där va allt UA. Dock märkte hon att han va väldigt låg och slö. Han protesterade varken när hon klämde på magen eller lyssnade med stetoskopet på magen. Så det togs en sänka, som inget visade. Och blev hemskickade med infon att det va förstoppning. Mot det han fick Microlax.
30min efter Microlaxet så släppte det. 2 hårda kluttar och sen en maaaassa bajs efter det. Sen slockna han typ på skötbordet, han blev jättetrött stackarn.
Efter detta blev han sakta men säkert på bättre humör och piggare. Vi fick i honom lite frukt tom. Men mat och gröt går fortfarande inte bra. Ca 2-3skedar, men sen är det stopp. Han ville endast amma där ett tag, jag har ju inte mycket mjölk kvar. Men han fick amma endå, verkade som om det fungerade som tröst och närhet.
Fruktpureer gillas dock. Han vill ha kall och antingen "lätt" mat. Eller något att plocka med själv. Äta smörgåskex (sånt osötat) men inte macka, det ville han inte ha...
Så just nu försöker vi med alla medel få i honom det han tar helt enkelt. Det är frustrerande men mest för att man blir så orolig och hjärtskärande när han inte äter. Vi är bortskämda med att han jämt äter utan att krångla...
Under dagen sov han på mig, bara en liten stund sov han i spjälsängen.
Inför natten va han väldigt ledsen och orolig. Han har fått sova bredvid mig i stora sängen.
Väldigt närhetssökande som sagt. Fram till 23 ca va han orolig, vaknade och inte alls nöjd mellanåt.
Sen har han sovit på bra fram tom kl 4. Sen har det bökats och stökats lite. Vill ha nappen, vill inte ha nappen, vill sova nära nära, etc
Han började vakna 5.30, men har lyckats somna om mellanåt.

Vi får se hur dagen går! Jag frågade läkaren flera ggr, men hon trodde absolut inte på magsjuka.

Vi är nämligen bjudna på påskpyssel idag. Men äter han och verkar piggare så är det ok. Annars får vi ta en mysdag hemma, helt enkelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards