Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Mer magproblem och påskpyssel

Av Sinisalo - 26 mars 2013 22:05

Näe...denna dag började bra. Men det gick snabbt utför...Hans humör och matintresse blev bättre och bättre. Han fick äta små, men ofta, portioner med gröt och fruktpuré.
Men sen blev han tröttare, glåmigare, kräktes upp maten och hade inte bajsat på hela dagen.
Vi åkte nämligen till syrran för att påskpyssla, men han va inte alls på G. Inte alls som imorse, då va han piggare och gladare.
Iaf efter lite tips och råd från familjen ringde jag barnkliniken i Nyköping, istället för VC igen. Och där gav de MER och utförligare information. Trots att jvi var där och ag ställde 1000 frågor till läkaren igår..Ja blir så trött...
Enl VC skulle det ha räckt med en Microlax, och det va omgången igår. Men enl Barnkliniken så ska vi göra't i 3 dagar plus ge lactulos.
Noel kräktes upp det han precis ätit PLUS lunchen så det va lite grann som kom upp. Precis vid fikabordet när alla satt och fikade. Tycker endå att alla barnen tog det bra, och Noel tog det ok också. Men ja tycker så synd om honom!

TUR syrran hade både Microlax och lactulos hemma! Och att vi kunde ta det med oss hem

Ringde endå till VC och skällde ut de för bristande information bla...

Så vi for hem, och när han åt lite gröt bajsade faktiskt han! Men inte tillräckligt, så han fick Microlax igen. Och det lossnade endel pluppar plus en maaaassa bajs.
Stackarn alltså!
Ganska snabbt efter verkade han gladare, och fick lite färg på kinderna osv. Men endå trött och inte alls med på samma sätt.

Nu har han sovit sen 19.45 ca.

Hoppas hoppas magen reder sig och han får må bra nu.
Det gör ont i mig att se honom så...

Nu blir det snart sussa även för mig!

 
 
Paulina

Paulina

26 mars 2013 22:29

Stackars Noel! :/ Inte kul med magproblem! Troya är ju hård i magen väldigt ofta, men det brukar lösa sig när jag "rör om" med termometern i rumpan lite. Men det kan ju inte vara så bra i längden, så om det inte blir bättre snart får vi nog ta till lite apoteksprylar vi också.

http://www.PixieParadize.se

 
Ingen bild

Theres

27 mars 2013 13:48

Stackars lilla killen. Det hjälper inte om du tokmatar honom med typ katrinplommon och päron?

Sinisalo

1 april 2013 19:51

ja det är så synd om honom!
Nej inget hjälper....katrinplommon, päron etc etc....Men nu borde det vara bättre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards