Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Sinisalo - 3 maj 2013 20:45

Jag har hittat systemdigitalkameran igen. Och givetvis hamnar lillfis i focus!


       


Det är ju lätt att fota en sån liten skönhet *ler*  

Av Sinisalo - 3 maj 2013 20:00







På torsdagen åkte jag och Gela till mamsen. Gabi skulle följt med, men hon låg däckad i förkylning. Jag såg när jag va hos mamma sist att hon ville så gärna vårstäda trädgården, men orkar inte. Hon hämtar sig från operationen fortfarande. Och även om det är små små framsteg, så går det långsamt och hon blir snabbt trött bla.

Så när jag åkte därifrån ringde jag mina syskon och la fram förslaget, som de nappade på direkt.

Gela hade Sassa med sig som också påtade så duktigt i trädgården. Vi ryckte en hel del gräs, klippte buskar, rosor och rensade jordgubbslandet bla. Och mamma verkade glad.


Dock värkte min rygg på kvällen...ajaj....



På fredagen vaknade Noel glad. Men sedan gick det snabbt utför...eller utför...men han exploderade ofta. Och jag kunde inte göra annat än att ha honom i knät, eller leka med honom. Han ville ha 100% av mamma helt enkelt...


Här har han gråtit en stund när jag va på toa och pinka 1/2 minut....Sen fick han sitta hos mig och varva ner.

 


Och inte ville han sova som han brukar på fm....Jag började undra om något va på tok. Tog tempen men den va normal. Så jag tog Noel och Jozi på en promenad. Jozi va överlycklig över idén, och Noel slockna direkt i vagnen!



Sen hade Sandra bjudit över oss hem till henne och Vilgot. Det tackade jag genast JA till! 


Här myser grabbarna i gräset, på en filt.

   


Noels humör fortsatte när han inte fick gräva i leran med händerna. Så här har vi en härlig bild, men om man tittar noga ser man att Noels näsa är röd...och han har massor med tårar kvar på kinderna. Vilgot satt glatt och poserade!

   


Vi tog en tur "på stan" *fniss* i deras by. Svängde in på en loppis, och Sandra gjorde några fynd, Vilgot slocknade ganska omgående. Och vi köpte glass (TipTop såklart!) gick en liten sväng, och då slockna Noel. När herrarna vaknade så va det fullt ös. Noel är dock inte lika snabb och rörlig som sina vänner än. Här är Vilgot ikapp, och Noel ger uttrycket som vanligt: "låt mig vara...."  haha sötnäsor!

 


Kan inte nog uttrycka hur härligt det är att se alla små tillsammans. Och vi har verkligen följt varandras barn från 4v ålder och uppåt.

Den vänskap vi mammor har funnit i varandra är ovärdelig också   



Av Sinisalo - 3 maj 2013 19:51

Efter frukosten borstas tänderna, och han är duktig på´t också!


På förmiddagarna ägnas tiden åt att buuuuuusa. Bla att gunga!

  

Men det går även att gnaga på den också

  


Sen provde vi galonbyxorna. Som är jäääääääättelånga och stora. Men de funkar haha

  

Och Noel njöt över att sitta i gräset

    


Smaka lite också

   


Sen blev det jättevarmt. Vi tog en tripp till affärn, Noel sov och jag shoppade. Han fortsatte sova och jag tog mig en lugn stund på altan myyyyyys

  


Efter lunch mötte vi upp Selma och Sofie i parken. Noel uppskattade att gunga som vanligt!

  


Selma tyckte också om att gunga

    


Sen va det lek i sanden

  


Noel övade på att vinka....och att äta lite samtidigt...

Selma tycktes inte uppskatta Noels sällskap först haha

Den fick även åka lite kana som också uppskattades.



Sen va det mellis. Noel fick sitta på en parkbänk, men använda väskan och min tröja att luta sig mot. 

  


ja...och sen va det zzzzzznark

   


Efter en promenad i solen med sovandes ungar, så blev det lite mys på altan hemma. 


   


Nu sover plutten. Förhoppningsvis längre än till 4 (!) iofs somnade han om mellan mig och Hasse. Och vaknade kl 6 (!) istället....


*gäsp*


imorrn måste vi vara pigga, vi ska bjuda på kalas igen *ler*


Och nu tar jag helg!


Ovido - Quiz & Flashcards