Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Sinisalo - 16 maj 2013 20:18

  Dagen började med en trött fis. Inte så konstigt när han ska vakna av och till hela natten. Men han somna fort sen efter frukosten, och det va ju tur för vi skulle på babyssång kl 9.40 När han sovit på morgonen en stund va han såhär glad är han vaknade 


När vi nästan va framme va det SJÄLVKLART tåg på G....

 

Jättemysigt på babysången. Noel njöt, sjöng och dansade endel. Roligt att se alla bebisar man följt genom dessa veckor/månader. Alla börjar bli så stora!


Efter lite lunch tvärslocknade Noel i bilen. Jag bar över honom i vagnen, och nu för tiden vaknar han inte. Han fortsatte sova, och jag och Sandra och Vilgot gick till Arena och åt lunch. 

    

Efter vi ätit halva lunchen, vakna boysen. Noel först! Han ville ha lite mellis


Strax därefter vaknade Vilgot och va hungrig. Noel busade och Vilgot åt mat haha

 


Buselibus

 

Vi skulle gått till parken och möta Sara och Cornelia. Men det blev så kallt, så vi gick hem till oss istället. Där blev det bus

 

Och än mer bus!

 


När mammor och barn gått/åkt hem, passade jag och Noel på att mysa. 

Vilka kyssar man får ibland alltså haha

 


Det bästa är att han verkar tycka om pussar från mamma (än så länge!)

 


Sen är det skoj att krypa/kravla över mammas knä



Hej vad det går!

 


Sen ville han inte gunga, utan stå mot gung"hästen" och gunga den själv. Och göra brummljud!

   


Och hänga över korgen med leksaker

 


Han gosade även lite däri också

 


Sen va lillfis heeeeeeelt slut. Så istället för att han skulle somna, när det inte va så långt kvar på kvällen. Så gick vi ut och gunga, åkte kana, satt i gräset och myste lite.



En helt underbar dag    

Av Sinisalo - 16 maj 2013 09:15

Torsdagsfm ägnades åt lek och bus med liten.

Sen är det packa och dra iväg på babysim som gäller. Denna gång hoppade han från bassängkanten minst 10ggr! simmade massor (ja sprattla iaf...haha) och "hoppade" från instruktörens knä och tog nåt simtag mot mig. Himla duktig han är nu alltså. Kul att se hur mkt mer han vågar nu än första ggrna. Sen är det mkt lek och bus också.

Duschen innan och efteråt är inga problem nu. Han älskar att han får stå och luta sig mot mig. Likaså när han ska kläs på, är det inga problem längre. Tidigare va han ju jääääääääätteledsen när jag va tvungen att lägga ifrån mig honom på golvet (inbäddad i handdukar såklart och på en uppblåsbar skötbädd). Men sen jag verkligen la på honom min torra handduk, och hans torra handduk så blev han helnöjd. Säkert både trött och lite kall efteråt, men med alla handdukar så är han nöjd. Dock denna gång så lekte han tittut hela tiden och kasta av sig min handduk.

Jag för övrigt brukar få torka mig i den handduken jag använder åt honom när vi går från duschen till bassängen och från bassängen och duschen. Den lilla, blöta, och kalla mao haha


Iaf, efteråt va vi på jakt efter present åt kusin Tuva som fyllde år på fredagen. Och JÖSSES vad vi sprang i affärer. Va ju något speciellt vi leta efter, SPINDELMANNENkepa. Haha! Inget på HM, Lndex, Kappahl etc. Så vi åkte vidare till Coop, och Maxi. Dock slockna Noel i bilen, så jag bar in honom, och han fortsatte sova på min axel MYYYYYYYS


Sen for vi till Stadium outlet och sist City Gross för att ÄNTLIGEN hitta en kepa. Nu hann klockan bli så mkt, så när Noel vaknade på Citygross va det dags för middag.

 


Vi gick då till Max *ler*

 

Jag åt en gratis sallad (via Wrapp) och en lyxshake. Noel åt lax och potatis och drack vatten

 


Här hade han asaskoj

 

Flörtade och pratade med allt och alla

 


Summa summarum, jag ehhhhh VIIII har en underbar son


Både han och jag va trötta när vi åkte hem, men vi hade haft en underbar dag! Och presenter hittade vi tillslut i massor. 

Min rygg gjorde inte lika ont denna dag som andra. Antar att det beror på att han suttit endel i vagnen, och jag inte burit lika mkt på honom eller gått med honom. 

Ovido - Quiz & Flashcards