Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Sinisalo - 13 maj 2013 21:15


Dagen började med en kille som va glad. Men så fort jag skulle göra något annat än busa eller leka med honom så va det skrik och tårar till 1000!


Han har kommit på att han gärna vill sätta sig ner ibland från stående position. Och det kan ju vara lite knepigt innan han kommer p åhur han ska göra. Här fastnade han i denna position.

Han blev dessutom asledsen när jag tog ett steg ifrån och ville ta ett kort...*s* stackarn!


Han vägrade somna, så jag tog en promenad med båda boysen.

   





Här leker han, men BARA om jag sitter brevid eller helst leker med honom.

Först står han lite och leker med leksakerna i korgen.

   



Sen skulle han ju ha något som låg långt där nere i korgen....


Väldigt långt ner....haha

 


Han har även fått sitt första blåmärke.......han låg på mage halvt i mitt knä halvt på golvet och slog i sin gåvagn....Gahhh! Ska sånt börja nu också??? Blåmärken och slå sig överallt?

 


I brevlådan väntade Buppatisha, Buppashoppingpåse och varor från Apotea (typ solskyddskrämer, tandborstar åt lillfis etc. Alltid skoj med paket!


Det är en kille som upptäckt hundgodiset i hallen....Och Jozi kom fort som en raket när han hörde Noel skramla med godiset. Och sitter som ett ljus och väntar på att få en godbit!

     


På em kom farmor Mia och passade Noel 1h ca. Efteråt gick vi till Intersport och Hemköp. På Intersport fanns det massor att kika på fast han va trött om 17.

 


När vi kom hem va det bara ca 30min kvar tills pappa Hasse kom hem. Så vi passade på att åka kana och gunga. Och har jag skrivit att han tycker om att gunga? haha

 


Pappa kommer på MC hem. Vi brukar möta honom vid grinden ute, och han blir jätteglad när MCn rullar in på tomten. han fick provsitta. Och det dög ca 2sek och sen ville han tillbaka till mig! *fniss* men han va himla söt på hojen.

  


En stormig natt med lillknas som vaknat av och till. Vet inte om det är tänder på G. Men det slutade med att han fick sova mellan mig och Hasse from kl4 när han tyckte "Hej, nu är det dags att gå upp!" Han somnade dock snabbt om och sov till kl6. Alltid något!

Själv har jag haft ryggont hela tiden......

Ovido - Quiz & Flashcards