Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Sinisalo - 8 maj 2013 18:00

Igår började Noel morgoen med att vakna kl 4 (!!!) och tyckte att nu ska vi gå upp tjohej typ. Men det tyckte varken jag eller pappa, så vi la honom i sängen och han slocka. Och sov till ca kl 7 (!) medan mamma vakna 5.45...Men när han vakna va han såhär glad


Runt lunch for vi till Eskilstuna. Hasse kom hem, och det va rätt skönt. Kändes tryggt att ha honom med, jag va rätt nervös. Även om Noel mår så mkt bättre, så va jag nervös.

Iaf det gick bra, och läkaren kikade lite på honom. Men han har gått upp i vikt och hela hans utvecklingskurva är på rätt bana igen.

Han äter och kräks inget. Så den medicinen har verkligen hjälpt som han får. Den ska vi fortsätta med. Även utesluta komjölksprotein i flera månader. Så Noel har en inbokad tid till dietisten, så vi kan ge honom "rätt"mat.

Vi kommer på återbesök om ca 5-6mån, om han inte blir sämre. 

Noel roade sig med att leka och gå runt endel innan. Och efter fick han lite mellis. Satt upp själv i soffan och åt, duktiga killen.


 


Han sov hela vägen hem, och när bilen stannade på Stopps parkering så vaknade han. Han fick åka kundvagn och det är bara SÅ kul haha

 


Till kvällen fick han lite temp. Men vi vet inte om det var för att han badat, det va varmt, det va kväll osv. Han va inte gnällig eller orolig som han kan vara vid temp. Han somnade dessutom snabbt och sov till kl 7 (!) imorse! Jösses! Mamma vaknade som vanligt 5.45 URK....


Hur som helst hade jag och syskonen planerat att åka till mamsen idag. I hemlighet! tanken slog mig när jag va där sist och mamma och jag gick lite på deras tomt och kikade. Hon ville så gärna påta i trädgården men klarade inte det iom operation och mående. Så jag bestämde mig för att vi kunde hjälpa till!

Ena syrran ligger däck i förkylning, men Gela och hennes ena dotter hakade på (Sassa). Vi rensade, klippte och krattade fram allt. Så nu är det vårfint!

Kändes jättehärligt att hjälpa till.


Nu blir det mys med  sonen, som jag har saaaaaaaknat  


Av Sinisalo - 8 maj 2013 09:51

vi va på ÖF igår, och det va trevligt som vanligt. Träffade bla Selma, Sofie, Sandra och Vilgot! När vi åkte där ifrån somnade noel i bilen, jäääääättetrött.

Han vakna inte ens fast jag bar in honom. Eller spände fast honom i vagnen för den delen heller haha  


Fick tyvärr väcka honom så han skulle få i sig lunch. För sen skulle vi till BVC för kontrollvägning. Han hade gått upp nästan 700g på 2 veckor. Hihi asabra! Så nu är han åter på "sin" viktkurva.

Han väger nu 9890g, är 75,5 cm lång och har ett huvudomgfång på 45,7cm. Tooooooora killen!


Väl hemma va det fullt ös! 

           


Här tar han sikte på något och ålar iväg

     


Vi tog en em promenad i solen. Öhhh...nu för tiden när han har keps på sig ser man han ju knappt haha

  


Men öronen är roliga att peta i *petpet*

 


Lite bus på tomten är ju aldrig fel heller. Han älskar att sitta i gräste (läs mossan...)

      


Yepp...å rycka haha

 


Gunga är ju en annan favorit!

         


Flera dagar i rad har han druckit själv ur flaskan Här riktigt höjer han flaskan så han får tag på det sista i botten.

   


Duktig kille va?

   


Mmmm gott!

    



Idag ska vi till E-tuna sjukhus för kontroll och uppföljning. Ska bli intressant å se vad hon har att säga. Han har nämligen börjat bli lite hård i magen igen....Spelar ingen roll vad jag gör eller ger honom....Och han äter komjölksproteinfritt fortfarande....

Återstår att se vad hon säger iaf!

Av Sinisalo - 8 maj 2013 09:46

Att gunga är jätteskoj (bla!)




 

Ovido - Quiz & Flashcards