Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Sinisalo - 23 maj 2013 20:00

Morgonen började med en stående fis i sängen....    

Va fort det gått med att han lärt sig att stå upp på egen hand. Och då i sängen bla. Sen att ta sig fram mer, och bättre själv. Det är rätt bökigt att söva liten nu, för han ska ju ställa sig hela tiden. Men jag upptäckte att om man sitter med honom en liten stund och klappar lite på huvudet så lägger han sig snabbt och somnar.


Torsdagar brukar betyda att vi är på babysim. Idag fick de prova på simringar/armpuffar. Såg jätteroligt ut. Men än har de inte sån bra balans att man kan släppa helt och hållet en längre stund. Men kortare stunder så gick det. Och när han ville gripa tag i något som låg och guppa i poolen, så fick han knappt tag på det. För armringarna klämde ihop ansiktet så dant då haha


Hur som helst, efter simmet brukar vi ta en tur på Willys. Och då blir det shopping på hög nivå. Jag får hålla noel samtidigt som jag plockar något från en hylla. För han kastar sig hit och dit, eller efter saker, lappar, påsar, kortdragaren med mera...

Funderar på om jag inte ska ta med en såndär universalsele med mig nästa gång? Så kan jag länna mig lite säker iaf. Är asskraj att han ska ramla ur så som han vrider och vänder sig.


Iaf VI ÖVERLEVDE willys denna gång också pjuh

 


Har börjat använda droppfria muggarna igen. Och han dricker jättebra ur de!


När vi kom hem väntade ett kort. Och jag trodde det va en födelsedagsinbjudan haha. Men det va ju en present! Och en urtjusig sådan   

 

Den invigdes genast såklart. Såååååå himla fin! tack Sandra (eller Vilgot menar jag ju!)


Alltså jag förstår inte det här med diskmaskinen??? VAD är det som är så skoj med den?? Och då främst luckan till medlet.....haha. Han älskar diskmaskinen!

   


Min rygg har gjort hemskt ont dessa dagar. Så jag beslutade mig för att jag skulle ringa doktorn på fredagsmorgonen!



Ovido - Quiz & Flashcards