Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Sinisalo - 12 maj 2013 21:02

Morgonen och fm ägnades åt att ta hand om en trasig rygg.....

Hasse skulle åkt och mekat med bil, medan jag och Noel skulle roat oss själva med antingen kosläpp, eller jippo i Trosa. Men ryggen satt P för allt....

Hasse va hemma med Noel och jag försökte lindra ryggen.


På em va den bättre, och Noel hade babysim inbokat på schemat. Så vi åkte dit hela familjen (ja inte Jozi då...)


Idag hoppade Noel från kanten själv. Så himla duktig och att han vågade!


Här har vi simmat mot kanten


Plask plask sim sim

 


mer plask och sim

       


han fick tag på bollen äntligen

           



Efteråt va det kul att ligga under mammas (torra!) handduk. Benen far åt alla håll, men han tyckte det va mysigt

     


Väl hemma är det 2 herrar som vill ha uppmärksamhet....känn dig uttittad mamma...


Eftersom min rygg fortfarande inte va ok åkte Noel med pappan till garaget och meka bil. Farmor Mia tog hand om Noel. Och jag låg och pilla mig i naveln, i soffan... 

Svårt och otroligt TRÅKIGT...saknade lillfis otroligt mkt. Men tillslut kom de hem, dock sov Noel i bilen så det va bara klä av han kläder och låta honom fortsätta sova.


Nu ska jag ta söndagskväll tjiiiiiing


Av Sinisalo - 12 maj 2013 20:53

På lördagen åkte Hasse iväg för att meka bil. Jag va hemma med Noel i tron att kunna förbereda inför kvällens gäster och middag. Men icke.....Han ville ha 100% av mig. Det sluta med att jag tog en promenad med boysen, Noel sov en stund men när han vaknade va han inte på bästa humöret....



Jag hade förberett lunchen och det va tur för han va HUUUUUUNGRIG

 



Några minuter senare, en skål med lax och potatis och fruktpuré senare tadaaaaaaaaaaaaaa.....humöret som bortblåst!

       '


Dock ville han fortfarande ha all uppmärksamhet, så vi åkte och hälsade på Hasse och för att lämna lite kläder. Noel ville sitta i gruset och gräva lite....och kasta!

 

JÄTTESKOJ med grus

   



Kvällen flöt på bra med god mat och gott sällskap, av både stora och små.


Noel somnade ovaggad (helt slut!) men med glatt humör.



Ovido - Quiz & Flashcards