Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Sinisalo - 20 maj 2013 20:00

Dagen började med: .....................frrrrrrrrrrrukost

  


Klädde på honom snabbt, men lite bus där mellan hann vi med

  

Sen va det dags att åka *vinkevink*

   


När vi va framme fick han äta lunch först och sedan busa lite. Och mysa såklart med mamsen!

    


I överlag gick det väl bra hos dietisten. Noel hann lägga 2 bajsblöjor där........och dietisten kunde inte komma med mer än att han ska fortsätta med modersmjölksersättningen för att få i sig rätt mängd kalcium. Annars får han bra med mat och han är matglad. Typ....


Han har dessutom börjat äta större bitar av mat nu. Man behöver inte skära pyttesmå bitar. Som här äter han på en smalare tomatklyfta!

      


Det va ju så himla varmt, så jag drog ut poolen på altan och lät honom bada i skuggan. Behöver jag säga hur roligt han tyckte det va?

       


Sen sov han gott en stund!


Efter det va det dags för besök och 10mån kontrollen på bvc. Att leka med leksakerna innan är himla skoj

 

Han har gått upp 200g på 2v. så han väger nu 10090g (!)

Testerna gick galant. Han fick bla visa att han drar sig upp mot saker, och vilja att röra sig framåt. Han har ju endast ålat för att ta sig framåt (utom när han går med hjälp av stöd) Men jag ställde mig och locka på honom, och då börjar han att KRYPA!!!


När i kom hem fortsatte han krypa!

    



Sen att han skulle stå och leka är inget ovanligt



  


Sen hanns det med en hel del mys där mellan

    



När pyjamasen är på brukar jag bädda iordning sängarna. Men oftast busar liten då! 



Så det blev endel mys också   


Inte mig mot!

     



Sen är det kvällsläsning  



Tyvärr tror jag det är tänder på G. Eller något...för han äter med lite protester, sover jätteoroligt och snorar litegranna. Inatt när jag skulle gå och lägga mig (äntligen....) så blev det ett himla liv. Jätteledsen liten prutt, och snorig. Han hade jätteont i tänderna, och himla irriterad av täppan. Så det blev näsdroppar, ny blöja och en AAAASarg liten kille. Han kräktes upp lite slem, och fortsatte va jätteledsen. Försökte nämligen först bädda åt honom brevid mig i sängen. Men det gick som sagt inte. Han fick ligga på mig en stund och SEN kunde han sova brevid mig. Och det va SÅÅÅÅÅÅ mysigt *ler*

Men han sov oroligt fram och tillbaka först, men när han förstod att jag va där så sov han riktigt gott.


Min rygg va dålig innan...men efter denna natt med lite konstiga sovställningar, gjorde den än mer ont *sucka*

Ovido - Quiz & Flashcards