Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Sinisalo - 30 maj 2013 21:31

Är nog att vara mamma åt ett sådant fantastiskt underbart barn


Här fick jag tillfälle att gosa riktigt mkt. Man får passa på när de få tillfällena ges. Även om han ger pussar och sånt. Så sover han ju inte längre i famnen. Han sover i sin säng dessutom. Så det är utmysigt när han somnar/sover på en sådär. Just här är vi på apoteket. Vi hade varit på ÖF så han va jättetrött lillplutt.

Av Sinisalo - 30 maj 2013 19:45

Morgonen brukar börja med att sitta på pottan en liten stund. Och just denna morgon ville han inte sitta så länge på pottan. Och då behöver han inte sitta heller. Vi gör det mest på skoj, busar skrattar och har kul när han sitter där. Och när han tröttnat behöver han inte sitta där längre. Eller om han kissar tex. Så han fick krypa runt lite medan jag fixade tvätten. Sedan kröp han tillbaka till pottan och satt sig och kissade, men brevid. Han verkar ha förstått grejen då iaf? Eller va det bara en tillfällighet tro?

Han kissar iaf fortfarande i blöjan, den är inte torr så att säga när vi byter den.

Här har vi den lilla kisspölen brevid pottan   


Efter frullen är det tandborstning som gäller. Fin tandborste han har va? Tror ni hans snopp kommer försvinna nu när han har en ROSA tandborste med en silvrig elefant på? *obs IRONI* 

 

Tycker det är vansinnigt att föräldrar pratar om det här med färger och barn - flicka-pojke-rosa-blått osv. Även om jag inte klär honom i rosa nu. Så kanske det kommer en dag när han själv vill ha rosa, ja å då får han ha det om det är det han vill   



Sen va det dags för babysim som vanligt på torsdagar. Noel plaskade på, simmade, "hoppade" från kanten, simmade med armpuffar, lekte, "balanserade" på min hand med mera. Man hinner mkt på 30min, och jösses vad trött han är efteråt! 

När vi duschat och jag byter om leker Noel tittut under badlakanet.

 


Tittut!

 


Vi gjorde veckohandlingen på Willys efteråt och överlevde även denna gång haha

 


När vi kom hem tog vi en promenad på em, och passerade en park. Där tog vi paus och gungade såklart

 


Helt plötsligt kom det en störtskur. Men den va över lika snabbt som den dök upp, så jag hann i princip bara lägga ner Noel i vagnen (han blev asförbannad såklart för han ville ju gunga klart!). Så när det slutade regna å fick han fortsätta gunga.

   


Sen gick vi hemåt igen. Och Jozi va nöjd över promenaden!

   

Av Sinisalo - 30 maj 2013 19:30




 


Jag har via Buzzador blivit antagen att prova Nestlé Min Frukt. Det ska bli spännande och se vad lilleman och alla runtomkring tycker om detta!


 

Ovido - Quiz & Flashcards