Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Sinisalo - 3 juni 2013 19:57

Jag kände en knöl bak på huvudet. Pratade med 1177 föra veckan och då sa hon att det va en lymfa. Men jag ville endå kolla upp detta, och sköterskan på bvc tyckte att vi skulle åka dit och kontrollera detta.

Innan vi fick komma in, lekta Noel. Han älskar ju denna! 


Den har en massa knappar. Och man kan lasta i och ur i sitsen väldigt skoj!

 


Det visa sig att de också tyckte att det kändes som en lymfa. Kändes typ likadant på andra sidan fast inte lika mkt. Det va iaf skönt att få det bekräftat!

Vi passade på att väga och mäta honom när vi endå va där 10135g, 77cm lång och 46,2cm runt huvudet. Han växer den lille grabben   


När vi va hemma blev det poolbad på altan. Han plaskade och lekte den lille fisken!

     


Efteråt blev det mys i morgonrocken hos mamma  

 



Väl inne busade han på. Och Jozis leksaker får inte vara ifred    



Klättra upp till mamma kan man också göra (Jozi ligger nära som vanligt   )

   


Sen tog vi en målarstund. Han fick rita med kritor för första gången. Här ser han gravallvarlig ut, men han hade skoj haha.

       


Han smakade på kritorna ett antal gånger och de flög av bordet 511ggr. Men såhär blev hans teckning utan att vi hjälpte honom mer än att vi gav honom en krita i handen eller la på bordet.

Sicken konstnär va?   


Idag har jag gjort rabarberpaj och för första gången i mitt liv testat att koka rabarbersaft.

Klicka här för recept Blev riktigt gott faktiskt! Hoppas jag kan göra så med andra bär och frukter i trädgården, jag är nämligen inte så duktig på att ta tillvara på allt som jag borde.


Får snart hjälpa lilleman att somna. Hasse kämpar med att få honom att somna...men förgäves. Han har svårt att komma till ro ibland. Och idag va det tydligen vääääldigt svårt   




Ovido - Quiz & Flashcards