Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Sinisalo - 25 juni 2013 20:00

Den här jä*la ryggen alltså... :(

Träffade fn läkare på VC idag, men han varken frågade eller undersökte ryggen. Han började direkt berättavilkaövningar ja kunde göra för att stärka och hörahur bäcken bättre....?
Eh...ah det är ju bra men jag söker pga ryggont. Även om jag har bäckenproblem....
*sucka*
Han tittade inte ens på ryggen, uran bad mig göra övningar som jag sa nej till vissa pga mitt ryggont.

Iaf...Hasse är hemma, och det underlättar enormt. Saknar dock att bära min lille kis. Han är ju så givmild med pussar nu också, helt underbart!

Idag kom lite via posten! En molo lurv fleece (begagnad men helt ny med lappar) overall till hösten/vintern. ÄÄÄÄÄLSKADE den vi hade i vintras. Så vi får se vad och hur vi tycker om denna. Det blev grön, även om jag tycker om blått på Noel ;) Mjuk och härlig!

Sen kom ett tygförkläde, mobilskydd och den mjuka sittdelen till Bee.

Nu är hon upputsad, och nytvättad igen. Och nya "kläder" dom sagt.
Dock känner jag en viss skeptism mot denna vagn. Det har varit så mkt sk*t med den. Så ja funderar på att sälja :( Då har jag dock ingen sulky kvar, som fälls lätt och väger typ ingenting. Buffeln är iofs en mångsidig vagn, men den väger några kg mer (2!) och är större, och otympligare (dock inte som en gammal Emmaljunga....)

Hasse har fixat A6an nu, så vi har ju en stor bil att åka. Vilket är supernice med barn, packning, barnvagn och hund. Så frågan är om vi kommer behöva Bee då?

Hmmmm tåls att fundera på.


Noel har haft några tuffa nätter. Eller kvällar rättare sagt. Han gråter, skrattar, busar, skriker, kastar ut nappar, vill att jag ska vara där, vill inte ha mig där, vill att jag stryker honom över huvudet, vill inte att jag stryker honom - ja jiiiiiizezzz. Det kan ta upp till 1h innan han somnar. Och vissa nätter hör jag hur han kravlar runt i sängen, är orolig och börjar gnälla. Då har han oftast velat att man stryker över huvudet ett tag tills han somnat om. Och oftast vaknar han minst 1gång till, och vill att man gör samma sak.

Men som i kväll och igår slocknade han snabbt igen.

Kolla snutteplutten (dock inte från ikväll) men här ligger han med sina (oftast!) 3-4st nappar....

Nej nu måste jag röra mig lite. Att sitta still gör att jag får mer ont faktiskt....

*vink*

Ovido - Quiz & Flashcards