Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Sinisalo - 19 juni 2013 20:29

....men vi har hunnit med endel. Och hemmet är i en enda röra. Denna gång kan jag inte skylla på Noel (eller Hasse för den delen) haha. Det är MIN röra *urk*


Iaf det har varit endel kissande på pottan, städat duschrum (för mig nör Noel sov en koooooort kort stund på fm) och jovisst jag hann med en dusch också. Ringde röntgen för att kolla om min remiss kommit öht. Och det hade den men den sköterskan informerade att det är 3mån väntetid. Inte som läkaren sa...INNAN sommaren...pöööhhh...vilken bra koll man har alltså!

Sen for vi till sjukgymnasten. Innan jag fick komma in så undersökte Noel väntrummet. Han gjorde det stående...tack och lov....

   

Jag är lite kinkig och jag vet att han kommer krypa runt överallt snart. Men det är skönt så länge han inte gör´t...på golvet på VC lixom urk....

Iaf han klättra runt inne på rummet också. Vi gjorde inte så mkt, vi snacka mest. Och har inte så mkt mer kvar att göra...eller vi har inte gjort så mkt. Några övningar...typ...

"väntar på rtg"

jojo....


Noel sov som en stock efter mellis och när vi kom hem. Han sov till 16.40 (!) han som inte brukar få sova längre än till 15. För då är han vaken länge. Men just idag skulle vi iväg så det passade bra.

Vi skulle se kusin Amanda sjunga och dansa lite.


Farmor va där och Noel tittade glatt på barnen på scen. Här pekar han på gräset dock haha


Och de hade ordnat en tipspromenad (kolla in prinsessan lixom!)

 

Och ljuvlig sång (prinsessan är i mitten typ)

 


Noels miner va så roliga när han tittade på de sjungande barnen

   


Sen va det fika

 


Och lite underhållning samtidigt som kiakdes på

Farmor tog Noel så min rygg fick lite vila. 



De spelade och dansade till Babblarna bla. Och den låten tycker ju Noel om!


Vi åkte hem innan Noel kraschade totalt. Men kl 19 tyckte jag att det va dags för honom. Hade gärna gett honom gröt där och sen hade han kunnat somna i bilen. Men jag åkte hem med honom i hopp om att han inte skulle somna i bilen, och det gjorde han inte. Så han fick gröt, och sen va det kvällsrutin.

Men det tog tid för lillkillen att somna....skrik, gråt, bus, uppvarvad, gnäll, kasta ut nappar ohhhhhhhh. Passar perfekt när ryggen inte mår bra   

Hasse har jobbat över eller kommit hem sent, så min rygg har inte riktigt blivit avlastad denna vecka. Det brukar alltid resultera i ond rygg *sucka*


Jeje....nu ska denna rygg vila. För tillslut somnade lillfis. Fick springa fram och tillbaka, stryka på huvudet och gå ut när han började busa. Och såfort jag gick va det väääääärldens liv  


Jag har verkligen ont i min stortå! Fick en tung grej över den idag *sucka* Jag har alltid minst 1 blå tånagel...nu har jag 2 PLUS en ond stortå...


Btw sov han gott inatt. Äntligen en hel natt som han fick sova utan att bli ledsen.

Hoppas denna natt blir likadan...men det bådar inte gott nu när kvällen blev som den blev....


Imorrn är det babysim, och Hasse ska vara med. Det är ju avslutning och allt  

Ovido - Quiz & Flashcards