Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Sinisalo - 12 juni 2013 20:15

Ida skulle jag Noel, Sandra och Vilgot åkt till Torekällberget. Men Hasses MC dog imorse...så efter endel mekande tog han bilen. Så vi stannade snällt hemma.


Det kanske va bra, för att Noel bestämde sig för att vakna kl 6    Så han verkade sliten och jag va småtrött jag också. 


Noel sov över 2h på fm, efter han hade ätit frukost och busat endel. 


Att stå vid vagnarna är en av Noels favoritgöror...undersöka, pilla och peta... 

     


Tack vare mig slog han i huvudet...satt han på axlarna och då pang slog han i taket.... ajaj...en bula fick han...


Vi tog en promenad i solskenet. Jozi är så smart så han går i skuggan av vagnen hela tiden. Men jag har vatten med till mig, Noel och Jozi på promenaden. Här tar vi en drinkpaus    

   

Väl hemma skulle jag dra in vagnen, Noel kom snabb som en blixt och han fick ena låset vid framdäcket, på vagnen över ögat   


Sen slängde han sig på golvet för att jag skulle ta av honom solhatten - han har humör den killen! Jag tog mot honom, han satt på golvet nämligen. Men när jag släppte taget kastade han sig IGEN   och då for han i golvet, som tur va låg han redan ner. Så det blev inte sånt hårt fall.



Eftersom ryggen började göra så ont, så valde jag att Noel fick vara på övervåningen. Medan jag sprang ner snabbt i källarn och upp igen. När jag kommer upp sitter Noel vid en dörröppning där vi precis tagit bort en gammal spegeldörr från. Då ser jag att det ligger en bricka från ena gångjärnet på golvet. GAHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Ringde 1177 och frågade om råd. Inte säker på att han svalt en sådan, men jag vågade inte chansa. Hon lät lugn, rådde oss till att ge trådig mat (citrusfrukt, ananas, sparris, broccoli etc) så han åt sparris efter kvällsgröten. Och avvakta, kolla hur han mår, och hur avföringen ser ut.


Här är brickorna..... 

   

Visste inte ens att de fanns lixom   



Hasse fick åka till Biltema och köpa dela till MCn efter jobbet. Och nu är han iväg till Trosa och köper däck och fälg till A3an.  Då vi har fått en spik i ena hjulet så det är pyspunka på´t   



Nej nu hoppas jag på en bättre dag imorrn! För denna otursdag kan vi slänga på tippen...





Idag känner jag mig som världens sämsta mamma   





Ovido - Quiz & Flashcards