Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Sinisalo - 13 juni 2013 18:30

Dagen började med att en MAMflaska gick sönder när Noel tappa den i golvet. Det konstiga är att vi inte ofta använt våra MAMflaskor. Noel började inte använda flaska förrän han va ca 6mån och då endast vatten. Dessutom varvar vi med flera olika flaskor. Så vi sliter lixom inte på en och samma. Denna sprack.....  

Blev lite putt över det. Inte en sån billig flaska, och den är fin så jag svängde ihop ett mail till MAM-Bambino. Och fick svar samma dag. De va väldigt tillmötesgående och skulle skicka en ny flaska. De tom tackade för mina synpunkter. Det kallar jag service! Tummarna upp för MAM



Efter frukosten (och sanering av kök och barn........) så brukar vi borsta tänderna. Noel har använt en rosa tandborste tidigare, men nu får vi använda två. Då han börjat krångla vid borstningen. Det år mkt bättre om han får hålla i en och vi borstar med den andra. Diggar hans fäger på borstarna...vad tycker ni?   

 


Sen va det babysim i vanlig ordning. Och Noel simmade på som attan. Han simma runt hela bassängen med simringarna bla. Han är en fena på det där nu!

Märkte dock att han va väldigt trött efteråt (mer än vanligt) kan iofs bero på att han ska upp innan kl 6 på mornarna *puhhh* ! 

Efter babysimmet brukar vi ta en sväng på Willys och storhandla. Men denna gång lyckades Noel somna, och det tar typ 4min max till Willys från babysimmet. Det SPÖregnade och jag hade inte lust att lyfta in honom i spöregn och lägga honom i en kundvagn.....Hade ju ingen vagn med mig då vi skulle storhandla. 

Jag lacka ur och sk*t i det helt enkelt. Noel fick sova och vi åtkte hem istället.



Väl hemma va både jag och Noel lite småtrötta. Så vi myste, busade och gjorde inte så mkt. 

Däremot har Noel börjat dansa och titta mer på tvn. Hälst Babblarna och PSY (Gangnamstyle och Gentleman) haha knasunge

 

Helt förtjust i tvn (men bara Babblarna och PSY)

 


Men sen va det buselibus

 


Som sagt....buselibus    



Ovido - Quiz & Flashcards