Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Sinisalo - 27 juni 2013 20:08

Sablars rygg.........iaf imorse. Mornar och nätterna är inge skoj. Den mår bättre efter man kommit igång och rör sig lite.


Vi bestämde oss för att åka till IKEA. Och min rygg va inte överlycklig i bilfärden på väg upp. Men sen gick det bättre. Dessutom fick jag sitta i passagerarsätet. YEY! Och hurra för stora bilar! Löv A6an! 

Iaf....Noel och jag kikar lite på utemöblerna i entrén (och lilla Bee fick följa med idag)


Noel blev hungrig runt 10.30, då va det bara att luncha.

   


Sen va han slut som artist. 

 

Vi blev sjukt trötta på IKEA...när vi väl bestämt oss för utemöbler så va de slut när vi kom fram till rätt hylla och fack... *sucka*


Så vi åkte till Plantagen och shoppade loss istället. Eller vi fick med oss ett parasoll hem iaf, den va på rea (såklart!) och den passade i gamla parasollfoten. Asbra! Vitt och fint blev det.



Väl hemma hjälpte Noel mig med trädgårdsarbetet


Inte många ggr en karl är lycklig över att hjälpa till med blommor och grejor hehe

   


Han fortsatte sitt glada humör även på altan

     

Han är så söt lillkillen!



Och här hjälper han pappa att skruva ihop parasollet

 



ÄNTLIGEN har jag blommor i krukorna jag ställde fram i våras haha. Bättre sent än aldrig sägs det....Även om det är typ 50% mindre blommor än jag brukar ha. Så är det endå några blommor (stjärnöga, dahlia, hänglobelia, lavendel etc)



Min rygg mår hyffsat bra trots en dag full av shopping, och lite trädgårdsarbete. Jag hade dock bärhjälp typ hela tiden, det underlättar. Även om jag känner av den och det gör ont, så är det inte den där huggande värken - progress!


Ja och så blev det lite presenter åt lille Vilgot som snart fyller år. Även lite krimskrams på IKEA (säkerhetspryttlar, lås, hörnskydd, badrumsmatta, glasflaskor etc.

Jag ska prova göra egen flädersaft faktiskt (appropå glasflaskor). Intressant!


Nej nu ska jag gosa ner mig i soffan!


Ovido - Quiz & Flashcards